Avatar billede jcpedersen Nybegynder
10. november 2008 - 20:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af et element i tilgængelige opdateringer ?

Jeg har på et tidspunkt haft SQL Server 2005 installeret. Mens jeg havde det, blev der lagt følgende opdatering ind på PC'en:

Security Update for SQL Server 2005 Service Pack 2 (KB948109)

Opdateringen blev aldrig installeret med success.
Nu har jeg så fjernet SQL Server 2005, men alligevel prøver Vista'en hver gang at installere opdateringen, når jeg lukker den ned (sandsynligvis fordi det er en sikkerhedsopdatering). Det lykkes selvfølgelig ikke.

Spørgsmålet er så, hvordan jeg fjerner denne opdatering ?
Skal jeg ind og rode i registreringsdatabasen, eller hvad ?
Avatar billede osigaard Nybegynder
10. november 2008 - 23:18 #1
Vis tilgængelige opdateringer, fjern vingebenet ved opdateringen, klik på + tegnet ved opdateringen, sæt vingeben i feltet vis ikke denne opdatering igen.
Avatar billede jcpedersen Nybegynder
11. november 2008 - 21:26 #2
Der er ikke noget + tegn!
Det eneste jeg (tilsyneladende) kan gøre, er at højreklikke. Her får jeg så de 3 valg:
Vis detaljer, Kopier oplysninger, Skjul opdatering.

Den sidste mulighed virker forhåbentlig, i hvert fald slettes vingebenet og opdateringen bliver "skjult".
Avatar billede osigaard Nybegynder
11. november 2008 - 22:06 #3
OK + tegnet er jo så i XP, prøv højreklik Skjul opdatering.
Havde en valgfri tilgængrlig opdatering, som meddelte den ikke kunne finde hardware oplysninger (var noget SATA opdatering fra MS) Computeren gik fulstændig grasat, fik dog tilsidst Skjult opdatering, så nu er der ingen problemer,
Avatar billede jcpedersen Nybegynder
11. november 2008 - 22:16 #4
Skjul opdatering virker sandsynligvis, men det er ikke aktuelt længere.
Efter ca. 40 forgæves opdateringer for denne SQL Server 2005, så er opdateringen lige pludselig lykkedes!
Jeg forstår det ikke, jeg har jo fjernet dette MS program!
Jeg lukker spm.
Hvis du gerne vil have pointene osigaard, så læg et svar.
Avatar billede osigaard Nybegynder
11. november 2008 - 22:19 #5
Har netop prøvet at genskabe skjulte opdateringer !Du skal bruge højreklik Skjul opdatering og give tilladelse, derefter skjules opdateringen og vises ikke derefter.
Avatar billede osigaard Nybegynder
11. november 2008 - 22:23 #6
Ping ! et svar

Jeg er endnu ikke blevet klog på Vista, kan forstå at andre heller ikke er, så jeg beholder mine XP maskiner nogle år endnu.
:-)
Avatar billede jcpedersen Nybegynder
12. november 2008 - 14:20 #7
Er heller ikke sikker på, at min næste maskine skal være med WV.
Har prøvet Ubuntu - ser ikke helt tosset ud.