Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
10. november 2008 - 22:10 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke instal.SuperAntiSpyware, den siger jeg har den på pc'en

Jeg kan ikke installere SuperAntiSpyware, den siger jeg har den installeret, men det har jeg ikke mere.

Tilsyneladende er den ikkke fjernet rigtigt.

Der kommer en boks med meldingen:
The path "C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation
Wizard\WISCDDCBBF1270346BC938BBCC81A1EEAAA_3_9_0_1008.MSI"
cannot be found. Verify that you have access to this location and try again, or try to find the istallation package "WISCDDCBBF127034BC938BBCC81A1EEAAA_3_9_1008.MSI" in a
folder from which you can install the product SUPERAntiSpyware Free Edition.

En søgning på pc'en efter WISCDDCBBF127034BC938BBCC81A1EEAAA_3_9_1008.MSI giver ikke noget resultat.

Hvordan får jeg fjernet de sidste rester efter en tidligere Superantispyvare installation? Så jeg kan installere den igen?

Man kan se den i kontrolpanelet tilføj/fjern programmer, men man kan ikke fjerne/afinstallere den derfra.

Dialogboksen kommer når jeg prøver at installere en ny, og den så spørger om jeg vil afinstallere den eksisterende.
Man ikke ikke vælge at lade være med at afinstallere.
10. november 2008 - 22:27 #1
Registreringsdatabase oprydning ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

og/eller

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290301
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 00:59 #2
Jeg har før oplevet problemer, fordi der lå gamle filer fra et program under
C:\windows\Prefetch, da jeg slettede dem kunne jeg godt installere (Det var Zonealarm)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2008 - 10:59 #3
""Der kommer en boks med meldingen:
The path "C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation
Wizard\WISCDDCBBF1270346BC938BBCC81A1EEAAA_3_9_0_1008.MSI"
cannot be found. Verify that you have access to this location and try again, or try to find the istallation package "WISCDDCBBF127034BC938BBCC81A1EEAAA_3_9_1008.MSI" in a
folder from which you can install the product SUPERAntiSpyware Free Edition.

En søgning på pc'en efter WISCDDCBBF127034BC938BBCC81A1EEAAA_3_9_1008.MSI giver ikke noget resultat.""

Klik dig frem til filen og slet den: C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation Wizard
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 17:40 #4
Mange tak for alle forslag. Jeg har prøvet dem alle - desværre er der intet der ændrer sig. Der er stadig samme besked. Jeg har kørt ccleaner både før og efter de øvrige forslag.

Jeg har endvidere prøvet at slette superantispyware via ccleaner værktøjer - her siger den; Kan ikke slette MSI installationsfil.

Der må vel være en måde at finde og fjerne de gamle programrester på?? Eller hvad det nu er der driller!
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 18:23 #5
Jeg har en gratis version af Archi crypt shredder. Den er på tysk, men kræver kun
et minimun ordforråd for at kunne bruge den. Hvis du er interesseret ligger den her:
http://www.sitecenter.dk/jasveg/nss-folder/downloads/
Åben  verzeichnisse/prefetch verzeichnisse, og tryk derefter på lynet, så ryddes der
op i Prefetch. Den ved siden af, rydder en masse skrammel.
NB. den ligger kun til downloadning i dag, da den tager de fleste af mine 10MB.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 18:27 #6
Tak jasveg, jeg har hentet den, nu prøver jeg at installere og rydde op med archi crypt shredder. Thanks!
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 18:44 #7
jasveg: Jeg har nu gang i Archi crypt shredder og jeg har fundet funktionen der rydder op i prefetch, der er en masse andre filer med navne på programmer jeg har og stadig vil have - har det betydning for disse programmer hvis man rydder prefetch??
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 18:52 #8
jasveg: hvordan får man programmet til at "Durch Löchen werden 3 megabyte und 376 byte frei" altså hvordan får man programmet til at udføre fjernelsen?
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 18:56 #9
Jeg gør det ofte, uden at det har betydet noget. prefetch må jo også bare betyde
noget i retning af "forud-hentning" eller "parat-hentning"
hvis et program har brug for det, lægges det bare ind igen.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 19:00 #10
Nå du har åbnet verzeichnisse/prefetch og kan se hvad der ligger der, så trykker
du på lyn iconet som hedder "Listeneintrâge shreddern" så vil programmet gå i gang
med at slette.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 19:20 #11
Thanks jasveg, så fik jeg ryddet de data - desværre er det stadig ikke muligt at installere super anti spyware - ØV ØV

Har nogen andre forslag??
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 19:51 #12
Prøv at gå ind i C:\Programmer\Fællesfiler\wise installation
Peg med musen på de installationsfiler du ser derinde. Er der en som hedder
Superantispyware, så slet den, og prøv at installere igen.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 20:13 #13
Nå det sidste har stigers allerede været inde på.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 21:00 #14
Ville man kunne gå den modsatte vej, og i stedet lægge filer ind i C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation Wizard og på den måde få programmet til at afinstallere på ret vis?

Jeg har dog ikke lige de filer, men ville det kunne lade sig gøre mon?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2008 - 21:40 #15
Det er da et forsøg værd - tilfældigvis havde jeg en fil:
http://www.gratisupload.dk/download/17665
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2008 - 21:43 #16
Ike samme fil, men prøv at omdøbe den...
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 21:55 #17
Mange tak john stigers

skal jeg bare omdøbe filen til: WISCDDCBBF1270346BC938BBCC81A1EEAAA_3_9_0_1008.MSI

??
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 22:05 #18
jeg har omdøbt - desværre vil den ikke afinstallere/ installere - ØV

Hvor kan der mon ligge filer som superantispyware detecterer som program, og derfor ikke vil starte installation???
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 22:22 #19
jeg har lavet en søgning på pc'en efter superantispyware, og der er nogle hits.

Et par af dem kan jeg ikke slette - meldingen er: Det er ikke muligt at slette fil: Kildefilen eller -disken kan ikke læses.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 22:33 #20
Du kan se her hvordan resultatet af søg ser ud, når programmet er installeret.
http://www.sitecenter.dk/jasveg/billeder/
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 22:39 #21
Mit søgeresultat var lidt anderledes - jeg har fået slettet allesammen, og kørt reg-clean i ccleaner.

Desværre med same resultat som tidligere  - istallationen konstaterer at der en installton på pc'en i forvejen (som dog ikke kan fjernes) ØV
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 22:47 #22
Så må du lave dig en Linux live CD, som kan køres direkte fra CD/DVD drevet.
Så kan du gå ind i windows derfra og slette det snavs.
F.eks Ubuntu eller en af de andre Linux. http://www.ubuntu.com/
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. november 2008 - 22:54 #23
Jeg har fået slettet filerne - og ny søgning giver ikke hits. Jeg tror derfor ikke at jeg via linux vil kunne gøre nogen gavn. Jeg har knoppix, men som sagt jeg ved ikke hvad jeg skal lede efter mere - surt show
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 23:10 #24
Det er jo underligt. Jeg er nysgerrig nok til at slette min. Så det prøver jeg.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 23:21 #25
Så er det prøvet, men det bliver vi ikke klogere af. Efter afinstallation genstartede
jeg, intet andet, og geninstallerede. Alt klappede, og programmet kører fint igen.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2008 - 23:40 #26
Der er en ting "Søg" ikke viser. Prøv dette: Gå in i "Kør" og skriv "regedit"
når du er i registreringsdatabasen, så gå ind for oven i rediger\søg og søg efter
Superantispyware. Når den er fundet, så slet den, og se om det hjælper.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
12. november 2008 - 16:32 #27
Jeg har nu slettet den ene værdi som søgningen i regedit gav. jeg kørte efterfølgende rensning med ccleaner og med Archi crypt shredder samt genstartet.

Rseultatet er det samme! ØV
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2008 - 16:56 #28
Jeg har lige kikket efter i basen. Den søgefunktion er sgu ikke meget værd.
Superantispyware ligger også her:
hkey current user\sofware  og her:
khey lokal machine\software  så der er stadig håb.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
12. november 2008 - 20:03 #29
Nu fandt jeg ud af søgefunktionen i regedit.

Så jeg startede helt fra toppen og fandt en masse hits med superantispyware, som jeg slettede allesammen, oprydning i ccleaner efterfølgende gav også en masse som kunne fjernes.

Men alligevel - samme resultat!
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2008 - 20:12 #30
Jeg må desværre erkende, at min viden ikke rækker længere. Så jeg har ikke flere
forslag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2008 - 20:31 #31
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware mappen eksisterer vel ikke?
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
12. november 2008 - 21:05 #32
jasveg: tak for de mange konstruktive input/forslag osv.

john stigers; nej den mappe eksisterer ikke

det eneste jeg nu kan finde er exefilen som jeg skal installere fra.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2008 - 23:55 #33
OK! Vil dog lige spørge om noget. Når du vil instllere Superantispyware, giver
programmet så ikke mulighed for "Repair" ? Måske det så vil lægge det hele ind
igen, eller slette de sørgelige rester? Eller det har du måske allerede prøvet?
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. november 2008 - 21:43 #34
Nej desværre er der ikke mulighed for repair - det kommer en dialogboks op hvor der står at programmet er på pc'en. Og om man vil afinstallere, og det siger jeg ja til (alternativet er at man afbryder instalationen) og så prøver den så at finde programmet og skriver så:
"The path "C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation
Wizard\WISCDDCBBF1270346BC938BBCC81A1EEAAA_3_9_0_1008.MSI"
cannot be found. Verify that you have access to this location and try again, or try to find the istallation package "WISCDDCBBF127034BC938BBCC81A1EEAAA_3_9_1008.MSI" in a
folder from which you can install the product SUPERAntiSpyware Free Edition"

Måske hedder de filrester fra den tidligere installation noget andet, og det derfor ikke er til at finde.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 21:57 #35
Jeg ved ikke om den kan bruges, men hvis du er interesseret i at lægge den installer-fil tilbage i wise installation, kan du godt få den af mig. Den er på 4.65MB
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 21:58 #36
Ps. Et ret åndsvagt program, i den retning, efter min mening.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. november 2008 - 22:04 #37
jasveg, det vil jeg meget gerne prøve - det kunne jo være, næste trin kunne være også at lægge de øvrige filer som ligger i C:\Programmer\SUPERAntiSpyware ind
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 22:23 #38
Ja så ligger den her, så får vi se: http://www.sitecenter.dk/jasveg/nss-folder/downloads/
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. november 2008 - 22:31 #39
Det driller lidt med at hente filen - når jeg trykker overfør beder den om en kode
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 22:32 #40
Når du har hentet den, kan du få selve folderen, som ligger i C:\Programmmer.
Jeg kan pakke den som en selvudpakkende WinRar fil på 3.99MB Udpakket 16,2MB)
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 22:32 #41
En kode??? ser på det.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 22:37 #42
Nu har jeg selv lige downloaded den uden problemer. Jeg forstår ikke det med koden.
Jeg har ikke kodet noget. Det er første gang jeg hører det.
Sletter den og lægger den ind igen.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. november 2008 - 22:38 #43
jeg skal da bare klikke på overfør ik'??
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 22:41 #44
Ok, nu kan du prøve igen. Der er ingen kode.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. november 2008 - 22:48 #45
den driller stadig

når jeg klikker på overfør kommer der en dialogboks på med loginbillede

når jeg klikker på filen åbnes filen tror jeg; her er et udsnit:

ÐÏࡱá>þÿ Kþÿÿÿ'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`mn6789:;<Ú!r"‘"n##€$¦$ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿýÿÿÿd &% !"#$þÿÿÿjeýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿýÿÿÿbcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~€Root Entryÿÿÿÿÿÿÿÿ„ ÀFðÜǍ É@l@H A¥Eÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 22:51 #46
Måske er det fil-navnet? Men nu har jeg pakket den ned. Den hedder Wise installation.
Så lykkes det måske.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. november 2008 - 22:54 #47
wise install kunne jeg godt hente,
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 23:01 #48
Godt nok! Jeg har så lagt folderen ind i stedet, hvis du skulle få brug for den.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. november 2008 - 23:02 #49
Jeg har fået filen lagt ind i wise instal - desværre samme resultat - øv, øv

vil du prøve at lægge programfilerne op - selvom håbet mindskes
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. november 2008 - 23:10 #50
jeg har fået den hentet - prøver om lidt
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 23:12 #51
Jeg har også lagt en genvej ind til programmet. Måske kan den aktivere noget???
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. november 2008 - 23:20 #52
jeg har startet programmet fra programmappen, som jeg har fået fra dig og nu scanner den.

Jeg har prøvet at installere på ny, men det vil den ikke - underligt.

Men nu kører progammet da, og det skal du have mange tak for - læg et svar og du får de velfortjente point!
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 23:25 #53
Det var da dejligt at høre, at programmet nu kører. Og så let det gik *G*
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. november 2008 - 23:27 #54
ja det er egentligt underligt at det kører bare ved at klikke på et par programfiler som er lagt ind, uden at de er reelt installeret.

Endnu en gang tak!
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 23:29 #55
Selv tak:)