Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. november 2008 - 22:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Se TV-kanaler på computeren

Hej,

Min kabel-tv har lavet noget om på mine kanaler.
De har tilføjet nogen kanaler og slettet nogen kanaler.

Det er kun 2 tyske kanaler jeg savner, som hedder ProSieben og RTL 2.
Og på lørdag viser ProSieben en LIVE show, med Uri Geller, der skal kontakte rumvæsnerne.
Jeg tror ikke jeg får ProSieben, så jeg tænkte lige om nogen kan finde en program eller hjemmeside, hvor man kan se ProSieben?

Jeg har prøvet at søge, men fandt ikke rigtig noget.

Vigtig niveau: MEGET HØJ
Avatar billede wham Nybegynder
11. november 2008 - 23:18 #1
Prøv http://www.aelling-online-tv.dk/
Klik på online-tv'et og vælg kategori (general tv) og kanal (Pro7) nederst.
Avatar billede gurly Praktikant
12. november 2008 - 01:27 #2
Det er ved at bemærke, at den PRO7 kanal som Wham omtaler, den køre i VLC player, og det skal ikke være den nyeste VLC player version 0.9.4 fordi den er stadig fyldt med børne sygdomme, og fungere ikke tilfredsstillende.
Den nyeste version der er funktionsdygtig med PRO7 kanalen er VLC version 0.8.6 i
og den kan du downloade direkte fra VLC her >
http://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.9.6/win32/vlc-0.9.6-win32.exe

Under installationen kan det være en god ide at fjerne krydset der er sat i
"file association"
Da VLC så ikke fratager din windows media players ejerskab af at være den defaulte afspiller på din pc.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
12. november 2008 - 10:36 #3
Rigtig mange tak i to:D
I havde begge ret.

Wham: Den hjemmeside er rigtig god:)
Gurly: Du har skrevet at man skal downloade versionen "0.8.6 I".
Men du har intastet en link hvor man kan downloade versionnen "VLC Player 0.9.6":).

Det er ikke let at finde gamle versioner.
Der er en hjemmeside der hedder www.filehippo.com.
Der kan man både downloade gamle versioner af en program og den nyeste.

Det jeg gjorde:
- Jeg downloadede "VLC Player 0.8.6 I" fra hjemmeside www.filehippo.com
- Jeg gik ind på hjemmeside www.aelling-online-tv.dk.
- Jeg klikkede på "Online TV - Click Here To Play"
- Jeg valgte kategorien "General TV" og kanalen "Germany - Pro7 - 1000 kb - VLC" og trykkede "Play"

Så kommer der er pop-up og den lukker man bare.
Så begynder den at afspille.

Som sagt, i havde begge ret:)
Mange takker:)

Jeg synes at i skal dele pointene:)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 14:27 #4
findes tv3dk  som stream
Avatar billede egzonrh Nybegynder
12. november 2008 - 15:52 #5
Jeg har lige ledt efter TV3.
Nej, den er ikke på listen:(
Der er kun dem her:
DR 1
DR 2
TV 2
TV 2 News
DK4
24 Nordjyske
Folketinget
Avatar billede gurly Praktikant
12. november 2008 - 16:22 #6
Undskyld det var en smutter, her er det rigtige link >
http://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.8.6i/win32/vlc-0.8.6i-win32.exe
Men ellers kan man bare vælge en VLC kanal i tv playeren, så vil playeren detectere den manglende player og i stedet give en forklaring og et link til download af version 0.8.6 I
og sådan er det også med andre kanaler som eksempelvis de norske Koo kanaler, bare vælg dem så fortæller playeren hvad du skal bruge

egzonrh > hvad mener du med et popup vindue på pro7 kanalen ?
Det kan da højst være fra explorer der spørger om VLC må køre som webplayer, eller måske din firewall der har spurgt om VLC må kontakte internettet.
For eller er der ingen popup vinduer tilknyttet kanalen.
Avatar billede gurly Praktikant
12. november 2008 - 16:24 #7
Giv bare Wham pointne  c",)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 16:29 #8
nu vi er ved det tyske ,hvis det har interesse så er der domino day på rtl den 14 nov kl 20:15 hvor recorden i domino brikker afholdes live
Avatar billede egzonrh Nybegynder
12. november 2008 - 18:30 #9
Qurl >
Det er helt i orden:)
Og ja, kanalen viser selv en link hvor man kan downloade den.
Det jeg glemte at sige var:
Der var en anden grund hvorfor jeg ikke kunne se Pro7. Det var fordi jeg brugte Mozilla Firefox og ikke IE. Den siger at man kun kan bruge IE til at se kanalerne.
Jeg har både Firefox og IE på computeren, så der er ingen problemer i det.

Den der popup. Den var ligesom den her:
http://www.microsoft.com/library/media/1033/windowsxp/images/using/setup/winxp/internet-explorer-click-inf.jpg

Men det skulle jeg kun gøre den første gang.

Men ellers tak for dit insats:)

Jetdirect >
Jo mange tak:) Den kanal har jeg på TVet.. Den er ikke blevet slettet:)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
15. november 2008 - 14:18 #10
Hey igen:)..
Af en eller anden grund, kan jeg ikke se ProSieben mere:(..
Jeg åbner den og den siger:
Denne TV-station kan ikke loades:S..

Nogen der har en ide, hvad skal jeg gøre?