Avatar billede machawk Nybegynder
12. november 2008 - 14:45 Der er 4 kommentarer

Filinfo i bat

Hej

Jeg er ved at lave et bat script der skal for det første starte og stoppe en windows service, og erstatte en fil. alt dette har jeg helt styr på.

Jeg står nu med det problem at jeg skal have min batch fil til at finde info om destiantions filen både før og efter den overskrivies af den nye.
Jeg skal der ud over have den til at skirve de informationer om de 2 filer til en .txt fil.

kort sagt. hvordan får jeg en bat fil til at vise info om en anden fil (Størrelse, sidst ændret, og så videre), og hvordan får jeg bat filen til at gemme det til en txt fil?

På forhånd tak
12. november 2008 - 16:10 #1
Prøv med

DIR /?

der er alverdens argument muligheder...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. november 2008 - 20:00 #2
Du kan køre en kommando i stil med:
for /F %%I in ('dir /B test.txt') do @echo %%I %%~zI %%~tI

Den vil skrive navnet på filen (ikke overraskende test.txt) efterfulgt af størrelsen og til slut data/klokkeslet for filen.

Du kan så skrive:
for /F %%I in ('dir /B test.txt') do @echo %%I %%~zI %%~tI>test.log
Så vil den skrive resultatet i test.log filen, eller du kan bruge:
for /F %%I in ('dir /B test.txt') do @echo %%I %%~zI %%~tI>>test.log
Så vil den tilføje det til enden på test.log filen
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2008 - 02:22 #3
Umiddelbart vil jeg mene at lidt VBS ville være noget mere læsbart.

Inspiration:

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set tfs = fso.CreateTextFile("res.txt")
Set f = fso.GetFile("stat.vbs")
tfs.WriteLine "size=" & f.Size
tfs.WriteLine "date=" & f.DateLastModified
tfs.Close
Set f = Nothing
Set tfs = Nothing
Set fso = Nothing
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2009 - 02:15 #4
mac ?