Avatar billede hcm Nybegynder
13. november 2008 - 04:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konverter matrix til liste

Hejsa,
Jeg har en matrix som jeg gerne vil ha konverteret til liste.
I raekke 2 har jeg en masse navn startende med X
i kolonne A har jeg en masse navne startende med Z
Saa har jeg et "1" som markerer hvilke der hoerer sammen - der er naesten altid mange z til et x
Jeg skal bruge en makro som kan liste foelgende:

x1 z1
x1 z2
x2 z1
x2 z5
x3 z3
x3 z5
og saa videre...
Hvordan kan det goeres?

Mange tak for hurtigt svar...
Avatar billede hcm Nybegynder
13. november 2008 - 05:24 #1
Okay, Jeg stjal kode herfra:
http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/33398295/arrange-data-matrix-into.aspx
Det virkede naeste helt efter hensigten... Bortset fra at jeg kun vil ha' listet hvis 3. kolonne er = 1. Kan det lade sig goere? Kan godt lave et filter og slette den vej - taenkte bare om det er let at goere i koden direkte...
Avatar billede hcm Nybegynder
13. april 2010 - 01:44 #2
lukker