Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 08:04 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange watt til Quad 6600 processor

Jeg har en strømforsyning på 300 w, er det nok til at køre en Q6600 processor,eller er der for dele ved at bruge mere watt ??
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 08:05 #1
Jeg har samtidig tænkt mig at bruge et Asus P5K pro motherboard..
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 08:26 #2
Den er ikke stor nok, brug en god 500Watter.
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 08:29 #3
ikke særligt uddybende svar
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 08:41 #4
300W er ikke nok til en maskine udover en lille til kontorbrug, du vil få en ustabil maskine, hvis den ellers vil starte med den lille PSU.
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 08:42 #5
Vil du have jeg skal sætte det sammen og afprøve det for dig, du fik et ærligt svar, om det er lagt ud som en novelle, hjælper vel ingen.
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 08:50 #6
"Vil du have jeg skal sætte det sammen og afprøve det for dig, du fik et ærligt svar, om det er lagt ud som en novelle, hjælper vel ingen "

Ta dog en slapper her ! Det jeg spurgte om var fordelene ved det og det besvarede du jo i det forrige indlæg,så denne kommentar var helt unødvendig...
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 08:53 #7
Sorry - var ment som en joke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2008 - 09:32 #8
http://www.extreme.outervision.com

Tjek her om en 300 watt psu er nok.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2008 - 09:33 #9
P.s. det er "eXtreme Power Supply Calculator" du skal bruge...
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 09:36 #10
okay,men jeg har ikke bygget maskinen endnu,så har ikke rigtigt noget at måle.eller misforstår jeg her ?
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 09:41 #11
OKay,fandt ud af det,smart ting,jeg endte på 436 w incl alle tilslutninger :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2008 - 09:49 #12
Afvist svar: peet-49
13/11-2008 08:26:27 Den er ikke stor nok, brug en god 500Watter

Så var svaret jo rigtigt nok ;)
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 11:04 #13
Jo,men det var det da,men hvis din kone sagde til dig "den er ikke stor nok" så ville du da sikkert også gerne vide hvorfor :-)
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 11:08 #14
Lav selv et svar, så kan du dele med din kone.
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 11:19 #15
<ole>

Hvis konen siger, den ikke er stor nok, er det nok fordi, den er for lille  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 11:39 #16
Et uddybende svar, den er nok ikke vokset så meget som de andre`s.
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 12:05 #17
Jeg kan nu godt se at det ikke er uddybende svar der falder folk først for herinde,men fred være med jer,der er sikkert mange der har røvrendt jer igennem tiden på den konto....Hvad der ligger bag et svar,er jo nok ikke i jeres interesse..
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 12:12 #18
kizz->> Man ligger, som man har redt.
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 12:15 #19
peet..Hvad mener du med det eftersom at du var den første til at smide en flabet og værdiløs kommentar ??
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 12:23 #20
Jeg stopper på tråden her, inder du kommer ud, hvor du ikke kan bunde.
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 12:34 #21
Du er da for langt ude Peet,starter i tråden med at smide en svinerkommentar og nu mener du at jeg er er ved at være ude,hvor jeg ikke kan bunde...HAHa ! og det er efter kommentarer som :
"Vil du have jeg skal sætte det sammen og afprøve det for dig, du fik et ærligt svar, om det er lagt ud som en novelle, hjælper vel ingen."
"Lav selv et svar, så kan du dele med din kone"
"Et uddybende svar, den er nok ikke vokset så meget som de andre`s."

Du må nok hellere smutte...
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 12:38 #22
Måske, det bare er mig, men hvor er lige den 'svinerkommentar', du omtaler? Det forkommer mig, du er temmelig alene i dine betragtninger omkring denne tråd
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 12:53 #23
"Vil du have jeg skal sætte det sammen og afprøve det for dig, du fik et ærligt svar, om det er lagt ud som en novelle, hjælper vel ingen."
Olebole,Synes du ærlig talt ikke at vi her er ude i en noget nedladende og overflødig kommentar til et velment spørgsmål ???
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 12:59 #24
Og denne, ovenikøbet fra dig selv,men sikkert ment i sjov :
"Hvis konen siger, den ikke er stor nok, er det nok fordi, den er for lille  =)"
Du mangler bare at skrive "tihi" bagefter,så var jeg sikker på at du sad i folkeskolen og skrev det.Du har jo ikke selv kommet med noget konstruktivt svar/kommentar her i tråden....
John stigers,smid et svar hvis du vil have pointene,det kunne jeg bruge..takker !
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 13:06 #25
*LoL* Hvor patetisk nærtagende kan man dog være? Om den virkelig er for lille, kan jeg naturligvis ikke vide noget om, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, der er noget, der ødelægger og/eller besværliggør livet for dig. Hvis du seriøst mener, det er kommentarerne i denne tråd, tror jeg, du har en del personlige ting at arbejde med  =)
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 13:09 #26
Vil du have et uddybende svar, må du lave et uddybende spørgsmål, sådan er det nu engang.
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 13:13 #27
Jeg har masser af ting at arbejde med personligt Ole,gid jeg var ligesom dig...LOL !
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 13:15 #28
"Jeg har en strømforsyning på 300 w, er det nok til at køre en Q6600 processor,eller er der fordele ved at bruge mere watt ?? Jeg har samtidig tænkt mig at bruge et Asus P5K pro motherboard.."

Er det virkelig så svært at forstå ?
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 13:20 #29
Nu er det jo ikke os, der skal forstå det, men dig, hvis du ikke vil tage svaret seriøst, er det dit problem.
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 13:25 #30
spm: "Jeg har en strømforsyning på 300 w, er det nok til at køre en Q6600 processor"

- bliver besvaret helt korrekt med:
    "Den er ikke stor nok, brug en god 500Watter."

spm: "eller er der for dele ved at bruge mere watt ??"

- Ja, det ligger jo implicit i svaret:
    "Den er ikke stor nok, brug en god 500Watter."

Spørgsmålet er nok snarere, hvad det er _du_ ikke forstår!  =)

Ud af 24 stillede spørgsmål har du selv svaret på de 23. Kan du selv se en eller anden form for mønster i dét ... eller skal vi mon stave det for dig?
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 13:27 #31
Netop det jeg prøver at sige,nu siger du det jo selv...jeg kan ikke og tror ikke de fleste andre kan tage den slags kommentarer seriøst...det må du indrømme..og da slet ikke hvis jeg kigger på top 25 og ser at i jo er "kompetente" til at at svare,så tænker jeg bare,hvorfor den slags forekommer..hmm ! ??
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 13:29 #32
Nu har jeg brugt en stor del tid på at forklare at det jo er hvad der ligger til grund i svaret,men det er vist ikke forstået,skal jeg stave det for  "jer"
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 13:36 #33
tsk tsk ... det her er spild af god tid! Der er masser af seriøse spørgere, som er indenfor pædagogisk rækkevidde. Den hjælp, der er brug for her, ligger udenfor mine kompetencer!
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 13:39 #34
"Ud af 24 stillede spørgsmål har du selv svaret på de 23. Kan du selv se en eller anden form for mønster i dét "
Har lukket tråde,hvor folk ikke kom med de svar jeg skulle bruge,det var jo også forkert,hvis de ikke blev lukket..ikk ? Så hvilket mønster ??
Avatar billede peet-49 Novice
13. november 2008 - 13:41 #35
Så må du sku da bede vedkommende om et svar, det er ingen gættekonkurence.
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 13:42 #36
"tsk tsk ... det her er spild af god tid! Der er masser af seriøse spørgere, som er indenfor pædagogisk rækkevidde. Den hjælp, der er brug for her, ligger udenfor mine kompetencer!"
LIGE PRÆCIS,det jeg fisker efter,mit spørgsmål var jo ikke godt nok til jer,så hvor seriøse er i så ?
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 13:44 #37
Læs nu mine indlæg igennem,ikke alle lige "knøve" men har da hjulpet en del samtidig...
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 13:47 #38
"Så må du sku da bede vedkommende om et svar, det er ingen gættekonkurence."
Har faktisk allerede gjort det i denne tråd og mange andre,men ikke alle svarer tilbage,det ved i da...og faktisk virker det tit som en gætttekonkurrence,derfor har jeg lukket tråde..
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 13:56 #39
*ROTFLMAO* Du må jo kunne lide det, siden du bliver ved og ved - men hvis det bare skyldes en ubændig trang til at blive læst/eksponeret, kunne du jo skrive en sang om det ... eller måske endda en bog, hvis du har energien  :D
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 14:04 #40
er faktisk sangskriver,så skriver en del sange..hvad med dig ? men du kan jo tilsyneladende også godt lide det,ellers havde du vel ignoreret denne slags tråde,som ligger langt uden for dine kompetencer !! Ha en god dag til jer alle :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2008 - 14:46 #41
http://www.extreme.outervision.com

Var ligesom også for at få dig til at give de oplysninger der manglede for at kunne give et uddybende svar.
Som du nok fandt ud af, ved at bruge siden, så er det ikke nok at oplyse at man har en Q6600 CPU og et Asus P5K Pro bundkort.
Det kunne jo tænkes at du havde 2 x grafikkort, 4 harddiske, 2 DVDRW drev og jeg kunne blive ved.

Konklusion: Du fik hjælp efter info.

Det nytter jo heller ikke noget at jeg ringer til min sys-admin, og siger: Jeg ikke kan sende email - fix det! Det kan han ikke fejlsøge på...

2 forskellige situationer = samme scenarie.

Håber det er til at forstå nu... :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 14:59 #42
Har spillet musik i lidt over fyrre år, men har aldrig haft behov for selv at skrive sange. Det går fint med at tale og skrive med andre mennesker - selvom man naturligvis må støde på en nitte i ny og næ.

"ellers havde du vel ignoreret denne slags tråde,som ligger langt uden for dine kompetencer !!" >> Det var jo før, det gik op for mig, du absolut ikke er nogen almindelig spørger - eller almindelig Eksperten bruger. Langt de fleste evner jo heldigvis at stille spørgsmål på en sådan måde, at de ikke selv er nødt til at svare!

Nu kunne det selvfølgelig også være, du ville have større forståelse for, hvad det vil sige at benytte et forum som dette, hvis du selv deltog i den gensidige videndeling - i stedet for udelukkende at forsøge at leeche. Du ville måske endda kunne nå til et punkt, hvor du bliver i stand til at stille et spørgsmål, andre kan besvare på en - selv for dig - passende måde
Avatar billede corleonedk Nybegynder
13. november 2008 - 15:45 #43
Jeg vil give peet ret her..Der blev stillet et enkelt spørgsmål,og han gav et enkelt og korrekt svar..Hvis du ville have lidt mere info,skulle du have spurgt ham om han ville forklare hvorfor..

Så skal vi ikke få lukket tråden her ved at peet smider endnu et svar,som du kan acceptere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2008 - 20:12 #44
Faktisk så er der mere end en side af denne sag, derfor mit link så han kunne lave et setup der minder om det han havde tænkt på :)

En pc kan sagtens fungere på udmærket vis med en 300 Watt strømforsyning og en Q6600 cpu.
Ja faktisk kan den nøjes med en 260 Watt strømforsyning.
Jeg tror næppe Fujitsu Siemens er de eneste med en pc med dette setup. Modellen de kører med, hvor der er Q6600 cpu og 260 Watt strømforsyning, er Esprimo P5925.
Nærmere bestemt model VFY:P5925PF011NC.

MEN!
Da der ikke oplyses om resten af hardwaren, vil det uvægerligt blive gætteri om det kan fungere eller ej.

Der KUNNE f.eks. have stået i spørgsmålet:
Jeg er ved at bygge mig en gamerpc - er en 300 watt strømforsyning nok til en Q6600?
Svar: Nej!
Jeg er ved at bygge mig en kontorpc til word og internet - er en 300 watt strømforsyning nok til en Q6600?
Svar: Ja!
Avatar billede peet-49 Novice
14. november 2008 - 08:56 #45
Hej John-> er du klar over, hvor mange FSèr, der kommer til p.grund af for lille PSU??
Avatar billede peet-49 Novice
14. november 2008 - 08:56 #46
kommer til rep - skulle der stå(jeg har nogle stykker om måneden)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2008 - 10:18 #47
Nej, har aldrig snakket med hverken infocare eller servicepartner danmark om dette, men har hørt at fejlen ligger i BIOS der meddeler for stort strømforbrug. Det løses med en BIOS opdatering, man ikke kan gøre selv af tekniske grunde - mere ved jeg ikke...
Avatar billede peet-49 Novice
14. november 2008 - 11:51 #48
Jeg mener defekte PSUèr, HP har samme problem.
Avatar billede peet-49 Novice
14. november 2008 - 11:57 #49
John-> hvis du mener, du kan bygge en hjemme-pc til nutidens krav med en 300W psu, kan du få arbejde hos mig, istedet for at sælge.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2008 - 13:31 #50
Det kommer an på kravet, men siger tak for tilbuddet :)
Avatar billede peet-49 Novice
14. november 2008 - 14:00 #51
Selv tak, du må have en god weekend.
Avatar billede kizz Nybegynder
15. november 2008 - 22:07 #52
Olebole...du må være meget ensom !
Avatar billede olebole Juniormester
16. november 2008 - 15:38 #53
- men på et eller andet tidspunkt må du vel udtale dig om noget, du ved noget om  =)
Avatar billede kizz Nybegynder
16. november 2008 - 17:00 #54
Ole..og alle i andre her :
1.jeg fik et enkelt svar og afviste med en enkelt grund
2.smed tidligt i tråden en hint til John om et svar,så jeg dermed kunne lukke
3.visse personer har i denne tråd ikke givet noget som helst svar/kommentar,som forholder sig til EMNET,men derimod kun har forholdt sig på et personforfølgelelses plan (som jeg naturligvis refererer til)
4.der er hundredevis af samme slags spørgsmål på denne site,nogle ovenikøbet mindre uddybbende og dumme end mit,så leech eller ej,det er jo netop det siden er til for,har selv i noge tilfælde hjulpet folk herinde...
Konklusion :
Alt i alt en underholdende tråd,hvor jeg fik svar på mit spørgsmål og nærmere kendskab til,hvordan tonen kan være herinde til tider,samt en lære om at uddybe nærmere næste gang...
Så,lad denne tråd være i fred og lad os komme videre i livet og i er meget velkomne til at gi jeres besyv med i denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/853016
God aften :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2008 - 20:18 #55
Vent på peet svarer, for han har fortjent point!
Avatar billede kizz Nybegynder
20. november 2008 - 15:00 #56
igen lukker jeg en tråd pga manglende svar........
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2008 - 19:47 #57
Du ventede også kun 4 dage...
Avatar billede kizz Nybegynder
21. november 2008 - 10:34 #58
Ja,men det var da også god tid eftersom Peet har været rimelig aktiv her og så lige pludselig ikke var det...???
Avatar billede peet-49 Novice
25. november 2008 - 10:48 #59
Der kommer så at sige ingen mails fra eksperten, så det er svært, at følge med, har også en hel del foruden eksperten, at se til.