Avatar billede software Nybegynder
13. november 2008 - 09:31 Der er 11 kommentarer

frem- og tilbageknap

Hej
Jeg har tabel i mssql database hvori jeg har en masse navne stående. Når man f.eks. har slået op på navnet michael hans børgensen, og får alle hans data frem, kunne jeg godt tænke mig en frem- og tilbageknap, som hvis man trykker på fremknappen kommer til den næste person i databasen. Jeg har lavet knapperne som tager den næste record ud fra Id, men da det skal sorteres efter navne duer det ikke.

min foreløbige kode:

<%
                    strID = Session("Client_ID")

                    SQL1 = "select TOP 1 Client_ID from tbl_Clients where Client_ID<" & strID & " Order By client_name"
                    Set RS1 = Conn.Execute(SQL1)

                    SQL2 = "select TOP 1 Client_ID from tbl_Clients where Client_ID>" & strID & " Order By client_name"
                    Set RS2 = Conn.Execute(SQL2)
                    %>
                    <table border=0 cellpadding=1 cellspacing=0>
                        <tr>
                            <td>
                                <input id="Submit9" type="submit" value="Gem" />
                            </td>
                            <% If RS1.EOF Then %>
                            <td></td>
                            <% Else %>
                            <td>
                                <input id="Button3" type="button" value="Forrige" onmouseover="this.style.cursor='hand'" onclick="location.href='client-edit.asp?client_id=<%=RS1("Client_ID") %>'" />
                            </td>
                            <% End If %>
                            <% If RS2.EOF Then %>
                            <td></td>
                            <% Else %>
                            <td>
                                <input id="Button1" type="button" value="Næste" onmouseover="this.style.cursor='hand'" onclick="location.href='client-edit.asp?client_id=<%=RS2("Client_ID") %>'" />
                            </td>
                            <% End If %>
                        </tr>
                    </table>
Avatar billede w13 Novice
13. november 2008 - 09:38 #1
En lille sidebemærkning: cursor='hand' virker kun i meget få browsere. Brug cursor='pointer' i stedet.
Avatar billede software Nybegynder
13. november 2008 - 09:41 #2
okay, tak
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2008 - 09:48 #3
Avatar billede software Nybegynder
13. november 2008 - 10:34 #4
hvordan får jeg hevet client_id'et på den næste record over på min knap:

onclick="location.href='client-edit.asp?page=<%=intPage - 1 %>&client_id=<%=??? %>'"
Avatar billede w13 Novice
13. november 2008 - 10:42 #5
Det gør du ikke. Nøjes med paging i stedet. =)
(Pagingfunktionen går ind og viser dig den korrekte post ud fra hvilken sidenr., du er på. Så du skal slet ikke bruge id til noget.)
Avatar billede software Nybegynder
13. november 2008 - 11:02 #6
Er nu temmelig sikker på at jeg skal bruge id'et. Siden henter data fra flere forskellige tabeller, som er afhængigt af client_id'et. det er ikke en lang række af navne som der bliver vist på siden, men oplysninger som adresse, billed, forskellige personoplysninger oma.
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2008 - 11:17 #7
hvis dit client_id ligger i en session kommer det jo automatisk med over.
Avatar billede software Nybegynder
13. november 2008 - 11:59 #8
ja men det er vel id'et på den kommende record som der skal bruges. session("client_id") er jo på den person som jeg er inde på og jeg ville derfor få den samme person frem igen eller ???
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2008 - 12:34 #9
hmm - så forstår jeg ikke helt dit setup... og, med al respekt, tror jeg ikke at du helt forstår setup'et i paging. Hvis du benytter det script der benyttes i det angivne link sørger det selv for 1) at vise den rigtige person og 2) lave frem og tilbage knapperne uden at du skal føre client_id videre. Det betyder, at den kode du har skrevet i dit spørgsmål bliver irrelevant.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2008 - 12:56 #10
lukketid?
Avatar billede w13 Novice
23. august 2009 - 18:31 #11
Fået løst problemet?