Avatar billede maybesomeday Nybegynder
13. november 2008 - 11:02 Der er 7 kommentarer

Hvilket lydkort

Jeg har en pc med et asus P5GD1 PRO bundkort. Lydkortet er et onboard REALTEK, som ikke kan optage lyd og bruges sammen med Cubase essential 4, som jeg købte for nylig. Jeg prøvede så at installere et creative soundblaster live platinum 5.1 lydkort, som jeg havde liggende. Desværre også uden det ønskede resultat.
Mit spørgsmål er : Hvilket lydkort passer til mit bundkort og hvad går jeg helt sikkert ikke galt i byen ved at købe.

MVH. Claus
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2008 - 11:19 #1
Det sidste vil jeg helst ikke udtale mig om, men du huskede at deaktivere Realtek i BIOS inden du installerede soundblaster ?
Avatar billede maybesomeday Nybegynder
13. november 2008 - 11:28 #2
Jeg deaktiverede Realtek i BIOS, så det er ikke der den ligger.
Avatar billede arbogast Nybegynder
15. november 2008 - 07:07 #3
Hvis du skal bruge en PC til musik m Cubase (el. lignende program) bør du undgå 'almindelige' lydkort og i stedet købe et, som er beregnet til at lave musik med, f.eks. M-Audios Audiophile 2496. Disse kort har såkaldte ASIO-drivere, som giver meget lavere forsinkelse ved ind- og afspilling (typisk 5 - 20 ms) end almindelige lydkort.
Når det er sagt kan du alligevel prøve ASIO4ALL: http://www.asio4all.com/ som giver low latency med de fleste almindelige lydkort.
Avatar billede gree Nybegynder
19. november 2008 - 22:56 #4
Puha.... Soundblaster til produktion af 5.1 ?

Køb som arbogast siger et godt lydkort.
Det koster måske 500 - 1000,- mere. Men det virker også 2000,- bedre

Selv bruger jeg et STaudio DSP 2000.

Køb noget med eksternt breakbox - det virker langt bedre.
Avatar billede arbogast Nybegynder
01. december 2008 - 18:53 #5
feedback.....???
Avatar billede maybesomeday Nybegynder
10. december 2008 - 20:55 #6
Er ikke kommet længere med sagen, men tak for indlæggene.
Avatar billede arbogast Nybegynder
19. december 2008 - 08:11 #7
MEN .. husk at lukke spørgsmålet! Kan du ikke bruge nogen af kommentarerne lægger du et svar selv og tar pointene. Alternativt ber du en af os som har kommenteret om at lægge svar hvorefter du accepterer det.
Og så er sp. lukket.

God jul!