Avatar billede Gix Juniormester
13. november 2008 - 13:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Intet signal fra GFX til monitor??

Her for nylig brændte jeg mit gamle bundkort og strømforsyning af og endte med at købe nyt.

Selve problemet er at jeg kan ikke få billede fra mit grafikkort til min skærm nu.
Prøver jeg det gamle bundkort kommer der fint billede, men grundet en defekt slukker den efter 10-20 sek.

Har prøvet at resette hele systemet uden held, haft ram osv. ude. uden held. Tjekket alle stikkene uden held. Hos firmaet jeg har købt den tror de på en defekt eller manglende BIOS update. Dog vil jeg høre til andre alternativer først.

Selve systemet er:
PSU: Thermaltake Toughpower 850W
CPU: Intel Q6600
RAM: Corsair XM2 800 PC6400
Motherboard: Asus P5N-D
Grafikkort: BFG Geforce 8800 Ultra

Efter hvad jeg kunne læse mig frem til skulle de forskellige ting være kompatible med hinanden.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2008 - 14:16 #1
De dele skal kunne køre sammen.

Jeg går ud fra, at når du skriver intet billede, så mener du også BIOS boot billede, og ingen blinkende cursor øverst til venstre.

Du skriver at du har resettet hele systemet, indbefatter det også udtagelse af batteriet på bundkortet, og efterfølgende load af default/factory lavues. Strømkablet er selvfølgelig taget ud inden batteriet udtages ?

En ting der slår mig, har du husket 4 pins stikket der leverer strøm til CPU. 2 gule og 2 sorte ledninger ?
Avatar billede Gix Juniormester
13. november 2008 - 15:37 #2
Der kommer fint strøm til de forskellige dele, alle blæsere og lys er igang som de normalt skal.

Der kommer intet signal fra GFX til skærm, var det jeg mente med intet billede. Skærmen kan intet finde.

Og ja havde batteri osv. ude.
Avatar billede Gix Juniormester
22. november 2012 - 19:06 #3
Var defekte RAM der var problemet.