Avatar billede eyelessdk Nybegynder
14. november 2008 - 09:17 Der er 4 kommentarer

Slettet partion

Hejsa
Jeg er kommet til at slette partionen, på min ene bærbar, da jeg ville formatere den.
Så nu siger den at der ikke er nogen harddisk når jeg prøver at installere windows igen.
Er der en måde jeg kan få den til at virke igen?
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
14. november 2008 - 09:48 #1
Du skal partionere den igen med din windows installation.
14. november 2008 - 10:37 #2
... det er nok SATA helvedet der 'spøger' ...
Avatar billede eyelessdk Nybegynder
14. november 2008 - 15:54 #3
Jeg har absolut ingen forstand på det, men jeg har prøvet alt hvad jeg kan med windows cd'en. Er der en møde jeg kan installere, det på en ekstern harddisk, og få det til at virke. <planene er faktisk at jeg gerne vil installere linux på den pc. det er en windows xp cd den jeg har.
Avatar billede arbogast Nybegynder
15. november 2008 - 07:55 #4
Du kan jo prøve at installere den linux distro du havde tænkt dig - der er ofte et partitioneringsprogram med. Alternativt kan du downloade og brænde gparted (http://gparted.sourceforge.net/). Gparted er bedre/enklere end partitioneringsværktøjet som flg med XP-skiven.