Avatar billede kizz Nybegynder
16. november 2008 - 16:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med windows xp installation

Har netop købt p5k pro bundkort,radeon hd3450 grafikkort,2x1 gb kingston hyperx ram (står som kompatibel hos asus)Mit problem er at jeg ikke kan installere XP pro,jeg kan sagtens boote op og komme til hvor den har indlæst alle de nødvendige drivere,men når selve installationen skal begynde,genstarter computeren og gør det hver gang den kommer dertil.Troede det var harddisken og prøvede det samme med en spritny sata harddisk,men det samme...En kammerat kom med en vista ultimate og vi prøvede at installere det og det virkede,men den har stadig problemer med at den genstarter lige pludselig...måske mine ram ???
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2008 - 17:06 #1
Tjaaa, vil måske skyde på, at du får en pci.sys fejl også ?
Hvis din XP cd ikke er indeholdene SP2, så har du fejlen der!
Avatar billede off-line Nybegynder
16. november 2008 - 17:06 #2
Det er da en god ide at starte med ram. Prøv med microsoft ramtester.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede off-line Nybegynder
16. november 2008 - 17:08 #3
Ps. Du kan også prøve at køre med 1. ramblok ad gangen, på skift, for at afprøve
om en af blokkene har fejl.
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2008 - 17:12 #4
ups. jeg kan jo hverken stave eller skrive ifølge spørger, så glem venligst mit indlæg
Avatar billede kizz Nybegynder
16. november 2008 - 17:18 #5
Har prøvet med 1 ramblok af gangen,men ingen virkning,vil lige prøve linket.
Jeg får nu ikke nogen pci.sys fejl,den genstarter bare..
Avatar billede kizz Nybegynder
16. november 2008 - 17:41 #6
Det som også undrer mig er at jeg kan installere Vista,som ko er langt mere ram krævende ??
Avatar billede off-line Nybegynder
16. november 2008 - 17:59 #7
Nu kræver selve installationen vel ikke så mange ram. Men måske er det alligevel
ikke de helt rigtige ram? Hvis du kan, så prøv med nogle andre. Låne måske?
Avatar billede kizz Nybegynder
16. november 2008 - 18:00 #8
Har lige kørt testen og guess what ! den genstartede...jeg må lige prøve nogle andre ram her...
Avatar billede kizz Nybegynder
18. november 2008 - 10:56 #9
Hej,jeg fik prøvet nye ram,men heller ikke det virkede,men har langt om længe fået det op at køre.Det viste sig at min bios var problemet,så problemet blev løst ved at resette bios ved at fjerne batteriet i lige under et minut og påsætte det igen og vupti ! så kunne den genkende alt og jeg kunne installere.Man skal åbenbart passe på med at benytte  den indbyggede EZ flash i bios.Så løsningen er fundet og jeg lukker her og takker !! Hvis i vil dele pointene her,så smid et svar....
Avatar billede off-line Nybegynder
18. november 2008 - 12:17 #10
Tak for tilbudet, men du fandt jo selv løsningen, så ingen point til mig:)
Avatar billede haverslev Novice
18. november 2008 - 13:00 #11
Selvfølgelig samme melding herfra :)
Avatar billede kizz Nybegynder
18. november 2008 - 16:02 #12
jamen helt fint :-) god aften !