Avatar billede aramis19 Nybegynder
16. november 2008 - 17:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

For varmt graffikort - MSI NX8800GTS

Hej alle!

Har et lille problem med mit grafikkort, tror jeg.

Når jeg spiller World Of Warcraft, crasher mit grafik engang imellem, men har fundet ud af, at hvis jeg sætter en alm varmeblæser og sætter den til kold luft self :D og blæser ind på graffikortet, så crasher den ikke? Det er kun i spil den crasher.

Der sidder mont. blæser på den fra fabrikken og der er ingen støv på blæseren eller køleribberne, har ikke nogen blæser til at lave airflow i kabinettet, kan det have noget at sige?

Evt hvor placerer man dem bedst?

Ved nogen om man kan sætte blæser hastigheden op på graffikkortet manuelt?

Bundkort: MSI K9A2 Platinum
CPU: AMD Athlon 64 X2, AM2+, 6400+, 3.2Ghz
CPU køler: Glacial Tech Igloo 73115
Ram: 2 x 1GB Geil DDR2
Graffik: MSI - NX8800GTS, T2D512E, 512MB
PSU: Soly-Tech, 600W

Håber nogen kan give et tip :D
Avatar billede off-line Nybegynder
16. november 2008 - 17:14 #1
Din computer står vel ikke i en krog, eller med bagsiden tæt på en væg?
Grafikblæseren kan sikkert ikke tåle at køre hurtigere, desuden vil den hyle.
Du kan sætte en ventilator (hvis kabenettet tillader) bagpå, til at suge luft ud
sf kabinettet. En alm. 8X8 cm. ventilator til omkring 100 kr.
Avatar billede aramis19 Nybegynder
16. november 2008 - 17:25 #2
Nej, den står cirka 20cm fra væggen, så der skulle være plads nok til at kommer af med "udstødningen" :)
men vil prøve med nogen kabinet blæsere, er det bedst med en i foran og bagi, så en blæser ind og den anden ud?
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2008 - 17:31 #3
Den er vel ikke fuld af fnullermænd - incl. i grafikkort ?
http://fromsej.dk/html/rens.html
Avatar billede off-line Nybegynder
16. november 2008 - 17:39 #4
Ja det er bedst med en i blæser fronten, som blæser ind, og en bagtil, som suger ud.
MEN, desværre larmer en blæser i fronten temmelig meget.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. november 2008 - 17:41 #5
Ps. den skøre syntaks skyldes, at jeg lavede om på teksten.
Avatar billede aramis19 Nybegynder
16. november 2008 - 20:01 #6
Nej, den er ikke fuld af fnuller mænd, og tjekket både cpu og grafikkort, men må lige prøve at bestille et par blæser imorgen og se om det giver noget effekt
Avatar billede aramis19 Nybegynder
07. marts 2015 - 12:17 #7
luk