Avatar billede gunberg Nybegynder
17. november 2008 - 11:22 Der er 1 kommentar

Synology 207+ Adgangsrettighedder for USERS

Når USERS er sat til ungen adgang er der heller ikke nogen af brugerne fra grupperne eller enkeltbrugerne der har adgang. Der er som om jeg skal sætte USERS til R/W før jeg reelt kan anvende faciliteterne for øvrige brugere. På den anden side kan alle der bare er logget på i en folder så også se og gå ind i andre foldere.
1) Hvordan skal USERS forstås i relation til enkeltbrugere og grupper?
2) Hvordan sikre jeg at enkeltbrugere og grupper kun har adgang til netop de foldere de er tiltænkt?

Mvh
Niels
Avatar billede doz Nybegynder
20. april 2009 - 13:05 #1
Hej Niels.

Rigtig godt spørgsmål, jeg har selv problemer med at lure hvordan 'users' skal forståes.
Jeg har prøvet at give users færre rettigheder og lave en ny gruppe med flere rettigheder, men det fungerer ikke, det er som om at alle brugere skal være medlem af users, og at users har fulde rettigheder, men at man så kan tilføje brugerne andre grupper med færre rettigheder. Det er sgu lidt underligt..?

Er du i mellemtiden blevet klogere?, kan se du har skrevet dette indlæg i november 2008...

Mvh
Doan