Avatar billede videostabilizer Nybegynder
19. november 2008 - 00:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med svchost.exe

Jeg har et problem med min PC (Windows XP pro) og servicen svchost.exe. Servicen optager 75-80% af mine systemressourcer og når jeg kikker i processen med ProcessExplorer, kan jeg se 2 tråde med navnet kernel32.dll!createthread+0x22 som er årsag til forbruget. Det er muligt at stoppe disse tråde og så falder CPU forbruget til normal men ved reboot kommer de tilbage, ja selv ved genopstart fra dvale genstarter der typisk en tråd som så tager 45-50% CPU.

Selve servicen svchost.exe køre et større antal processer, typisk imellem 10-30 tjenester og efter jeg har stoppet de problemfyldte tråde, har jeg ikke kunne se nogen ændring i tjenesterne

Jeg har on-line virusscannet computeren me4d 5-7 forskellige scannere og dem jeg stoler mest på har ikke kunnet finde nogen virus.

Det skal også nævnes at der er flere tråde med navnet kernel32.dll!createthread+0x22  som ingen recourser tager.

Jeg er ved at løbe tør for idéer og ville sætte pris på et godt tip.
19. november 2008 - 06:34 #1
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede videostabilizer Nybegynder
19. november 2008 - 08:48 #2
Tak for det forslag, det vil jeg forsøge mig med og vender tilbage med resultatet.

Bonus info: jeg har fundet denne tråd i et forum http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1345328

Den ligner 99,9% mit problem, løsningen det forslåes er meget tidskrævende og der er desværre ikke noget resultat på, om det løser problemet.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. november 2008 - 16:02 #3
Har du prøvet at slå automatisk update fra..
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
19. november 2008 - 16:58 #4
Yep, det gør ingen forskel. Da jeg har søgt i div. forums, har jeg set at der i foråret var en del der oplevede ligende problemer, som var forårsaget af auto-update, men ikke hos mig.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. november 2008 - 17:45 #5
på denne site, http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-xp/664793-solved-svchost-exe-kernel32-dll.html  under indlæg ( nederst på siden )fra "BShep26" og "eirkada" er der løsnings forslag.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
19. november 2008 - 23:03 #6
gratis: Du kunne godt have fat i noget! Jeg tror at problemet er kommet efter jeg har opdateret en masse driver og bios fra MSI's website.

Desværre en min sti ikke helt ens med hvad der bliver beskrevet, kun til og med:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Her efter har jeg 6 der ender på "\Connection" men hvor stien før hedder hhv.:
\{26A033FA-5F4D-4B39-AEA4-C1C6DBA6DF26}\Connection
\{2D126E3E-B2A2-4C7C-BD9A-8872FEAD8A87}\Connection
\{649072AD-938B-41AC-A734-71C7E8F0CA90}\Connection
\{7440A1DF-C59C-42E4-94E9-B652FD7CC602}\Connection
\{759A3CC2-1A8B-46D1-9F61-A58100C526F0}\Connection
\{939225A5-0EAF-4EBE-B69D-BDBF829BABFB}\Connection

I sti 2 og 5 er der noget der ligner HEX, hvor i de andre er der kun REG_SZ eller REG_DWORD.

Nu er jeg ikke så stiv i reg.basen men ved dog at man skal være forsigtig. Har du et bud på hvad jeg gør herfra?

karise_larry: Jeg har nu kørt CClean efter instruktionen og det har ikke ændret noget så langt. Jeg forsætter med dine anbefalinger og kommer retur med resultatet.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
19. november 2008 - 23:21 #7
DET LYKKES SGU' Jeg tog chancen, lavede en kopi af reg.basen og fjernede nøgle:
\{2D126E3E-B2A2-4C7C-BD9A-8872FEAD8A87}\Connection
\{759A3CC2-1A8B-46D1-9F61-A58100C526F0}\Connection

hvor der var noget HEX i og vupti - problemet er væk! Nu er spørgsmålet så bare hvor meget jeg har ødelagt med CClean og ved at fjerne omtalte nøgler - det viser sig nok først senere men så må jeg jo komme retur.

gratis, smid lige et svar så jeg kan gi' dig dine points. Og tak for hjælpen.
Avatar billede gratis Nybegynder
20. november 2008 - 17:21 #8
Sådan! hvor intet vover intet vinder :) herligt du fik løst problemet ;) jeg samler ikke på point,så snup dem selv, eller gi dem til de andre der har hjulpet i tråden.Go weekend når vi når der til.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
20. november 2008 - 17:44 #9
Jamen, jeg takker.

Hvis det er noget for karise_larry, så læg et svar. Du har også gjort en fin indsats og eftersom "gratis" ikke vil ha' dem, syntes jeg du skal ha' dem.
20. november 2008 - 18:07 #10
Ping...
Læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
21. november 2008 - 08:17 #11
Jeg har masser af points, så det går nok. Tak for indsatsen og go' weekend.