Avatar billede donnyhus Praktikant
19. november 2008 - 20:30 Der er 1 kommentar

Lave excel liste ud fra web form til brug for bl.a. brevflet

Hej

Jeg har et excel ark med eks. 7 ark i, et ark hedder Venner, et hedder Kunder osv.

Kan jeg via en indtastningsformular (en web form, html form eller lign) automatisk få data fra en webform/indtastningsformular indført i mit excel ark?

Formularen har eks. Navn, efternavn, adresse, post nr, by, tlf og email. Ved at jeg, eller X personer udfylder formularen og klikker på send/submit, kan jeg så automatisk få overført dataene til de samme felter i excel?

Det skal bruges til en håndværker der absolut ikke er computer-expert. Han vil gerne oprette en kundebase (en lille en) der skal bruges primært til brevflet. For at gøre det nemmere, tænker jeg en webform eller lign. hvor han blot skal indtaste i felterne og klikke send/submit hvorefter dataene automatisk overføres i de rette kolonner i excel kunne være en løsning? Samme formular kunne også bruges af kunder m.v der besøger hans butik - så kan de i en pæn formular indtaste deres data.

Kan det lade sig gøre på en nem måde? (Jeg er ikke superhård til hverken excel eller databaser)
Avatar billede donnyhus Praktikant
21. november 2008 - 21:12 #1
slet ingen??