Avatar billede pmoll Praktikant
20. november 2008 - 10:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bestemmelse af hvilket land den den besøgende kommer fra

Hej
Vores nye hjemmeside har vi lavet på forskellige sprog. Det er så planen at hvis en bruger fra Finland kommer til siden skal den starte på den Finske, kommer brugeren fra Sverige skal hans besøg starte på den svenske side. Kommer brugeren fra andre lande end de definerede skal besøget starte på den engelske side. Men hvordan klarer jeg lettest det?
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 11:01 #1
Avatar billede w13 Novice
20. november 2008 - 11:01 #2
Det skal gøres med et server side sprog såsom ASP eller PHP. Hvilket har du til rådighed på din server?
Avatar billede pmoll Praktikant
20. november 2008 - 11:17 #3
jeg har PHP
De artikler som olebole henviser til er 4 år gamle. Er der ikke andre muligheder end at slå IP op i en DB?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2008 - 11:22 #4
Hvis brugeren har indstillet sin browser rigtigt, får du derigennem at vide hvilke sprog han gerne vil se siden i. Dermed vil en finne på Hawaii kunne se siden på finsk.
Avatar billede pmoll Praktikant
20. november 2008 - 11:49 #5
en hurtig rundspørge her på kontoret viser at ingen har ændret i deres sprogindstillinger i deres browser. Ideen er super god men jeg tror desværre ikke der er mange der bruge muligheden.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2008 - 12:19 #6
Men har de installeret en dansk "windows", så står den jo nok til dansk allerede, uden ændringer.

Du skal jo også tage højde for at der kan sidde en brasilianer ved en finsk computer, så du skal alligevel give mulighed for at skifte det sprog du gætter på - hvad gættemetoden så end bliver.
Avatar billede pmoll Praktikant
20. november 2008 - 12:36 #7
Det er korrekt, men hvad med alle dem som har engelsk windows så siger IE vel engelsk som default. Gør den ikke? og så vil en dansker komme ind på den engelske side.
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 12:37 #8
"De artikler som olebole henviser til er 4 år gamle. Er der ikke andre muligheder end at slå IP op i en DB?" >> Joámen, du laver jo netop en DB, som der står i artiklerne - og der er ikke kommet bedre metoder til siden.

Fraen for, du gætter forkert, er formodentlig større, hvis du gætter udfra OS- eller browsersprog - men naturligvis skal brugeren altid have mulighed for selv at vælge  =)
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 12:38 #9
- og slåfejl er ganske gratis  :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2008 - 12:52 #10
"så vil en dansker komme ind på den engelske side." - joh, men så vil vedkommende nok også forstå engelsk.

Og kravler man ind på en Internet-café i Mongoliet, så står den sikkert også forkert ;)
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 13:02 #11
Det _kunne_ jo være en dansk mongol. Husk, at en tyk mand også kan have tynd mave  ;o)
Avatar billede pmoll Praktikant
24. november 2008 - 14:37 #12
tak for de gode indput.Så hvis olebole og erikjakobsen sender et svar kan jeg dele lidt point ud og lukke tråden.
Avatar billede olebole Juniormester
24. november 2008 - 14:48 #13
Selvtak  =)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. november 2008 - 15:05 #14
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede olebole Juniormester
24. november 2008 - 15:40 #15
Tak for points  =)