Avatar billede powermand Nybegynder
21. november 2008 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytter jeg mails fra udløbet prøveversion over på ny pc?

Hej Eksperter!

Jeg har brugt en prøveversion af Outlook/Office på en computer med Vista - prøveversionen er udløbet, men jeg vil nu gerne ha' mine mails overført til en anden computer.

Siden prøveversionen er udløbet er Importer/Eksporter-funktionen ikke tilgængelig.

Er der en anden måde hvorpå jeg kan kopiere mails og kontaktpersoner (alle mapper) over på den anden computer?
Avatar billede powermand Nybegynder
21. november 2008 - 13:27 #1
Det skal lige tilføjes, at jeg på den anden computer ligeledes har Vista og Outlook, så jeg vil også gerne have rådgivning til, hvordan jeg lægger mails/mapper ind. Er det blot via Impoter/Eksporter på den nye computer?
Avatar billede goose Nybegynder
21. november 2008 - 13:55 #2
Find din PST fil og gem den på den nye computer.

Ligger typisk på c:\users\BRUGERNAVN\appdata\local\microsoft\outlook\

Derefter bruger du importfunktionen på den nye computer til at importerer dine mails m.v.

Bemærk, at PST filen SKAL ligge fysisk på computerens harddisk, altså ikke på en DVD skive eller llign.

/Goose
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2008 - 13:59 #3
goose ---->  jeg vil da mene at du kan gemme din pst-fil på en cd-skilve eller et memorystik og derefter lægge det på harddisken på den anden computur. Tror da jeg gjordte det, dengang jeg brugte 'windows
Avatar billede powermand Nybegynder
21. november 2008 - 14:23 #4
Tak for svar.

Eneste problem er, at så snart jeg går ind i c:\users\BRUGERNAVN\appdata\local\microsoft\outlook\, så kan jeg se at Outlook står som aktiv i joblisten, og dermed får jeg ikke lov til at kopiere Outlook.pst

Er der en måde at løse det problem på?
21. november 2008 - 14:48 #5
... du bør kunne 'kvæle' den Outlook i Joblisten ???
Avatar billede powermand Nybegynder
21. november 2008 - 14:58 #6
... det kan jeg, men så lukker mappen ned. Det skal bemærkes, at det er i Vista det foregår. Jeg er absolut ikke Vista-ekspert, men jeg kan se i joblisten, at hver gang jeg åbner mappen, så åbnes Outlook og ligger aktiv i joblisten.
Avatar billede powermand Nybegynder
21. november 2008 - 15:17 #7
Det lykkedes - havde kun "kvalt" Outlook under "Programmer" i Joblisten, men ikke i "Processer".