Avatar billede bigtime Nybegynder
22. november 2008 - 16:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flere side i en php fil ?

hvordan laver man flere sider i en php fil ?
Avatar billede w13 Novice
22. november 2008 - 16:39 #1
Det må du nok uddybe. Går ud fra, du mener, flere sider i HTML-outputtet? Og ikke, at du vil have koden sideopdelt. =)
Avatar billede bigtime Nybegynder
22. november 2008 - 16:45 #2
hehe syntes også der manglede noget da jeg havde lavet spørgsmålet :D

altså hvis jeg har siden index.php og når jeg kalder den så kommer forsiden frem hvor der stå hej med jer og nede under er der et link
til index.php?hejsa

og jeg har prøvet at lave det sådan men det er ikke sådan men hvordan så

<?
if($_POST[hejsa]) {
print "<span style='color:#ff0000'> - farvel med jer.</span>";
}
?>

og så skal den selvfølig ikke vise hej med jer

er det til at forstå ?
Avatar billede bigtime Nybegynder
22. november 2008 - 17:50 #3
??
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
22. november 2008 - 18:00 #4
<?php

if( isset( $_GET['hejsa'] ) ) {
  echo "<span style='color:#ff0000'> - farvel med jer.</span>";
}

?>
Avatar billede w13 Novice
20. august 2009 - 12:38 #5
Fået løst problemet endnu?
Avatar billede bigtime Nybegynder
28. april 2010 - 15:59 #6
hmmm ved jeg enlig ikke om jeg nogen sinde fik løst det, men tror jeg har lidt samme problem igen nu er det bare.
jeg har den her hjemmeside hvor jeg lige har lavet et login  så nu er jeg ved at lave så brugeren kan ændre sin profil osv osv. men i stedet for at lave en php page der hedder editprofile.php og en side der hedder memberpage.php så freksimpel bare kommer til at hedde memberpage.php men den skal kun vise edit profile hvis brugeren vil ændre sin profil.
øhhh hmmm sig lige hvis i ikke forstå det for blev vist lidt forviret selv
Avatar billede bigtime Nybegynder
03. marts 2011 - 13:14 #7
skal vi dele point
Avatar billede danco Nybegynder
03. marts 2011 - 23:00 #8
Det er til at lave hvis du gør brug af $_GET kombineret med if-else så din kode fx kommer til at se sådan ud:

if($_GET['hejsa']) {
echo "<span style='color:#ff0000'> - farvel med jer.</span>";
} else {
echo "<span style='color:#ff0000'> - Hejsa med jer.</span>";
}

og så samme måde i din editprofile med en $_GET['action']

[b]Bemærk at $_GET henter get parametre ud, dvs de paramete der er angivet i din URL ex: www.domæne.dk/page.php?id=43&action=edit
Avatar billede bigtime Nybegynder
09. marts 2011 - 08:28 #9
cool tak. kan du smide et svar
Avatar billede danco Nybegynder
09. marts 2011 - 10:01 #10
Her kommer et svar, hvis det var mig du mente :)
Avatar billede phoenix93 Nybegynder
13. marts 2011 - 17:22 #11
Hvis du vil lave flere sider i f.eks. en index.php fil vil det komme til at se sådan ud:
http://DinWebsite.com/index.php?page=Hjem
exempelvis.
Det kan du gører ved at skrive:

if(isset($_GET['page']=="kontakt")
{
    echo "Velkommen til kontakt siden.";
    echo "Klik <a href='index.php?page=info'>her</a> for at gå til info siden.";
}elseif(isset($_GET['page']=="info")
{
    echo "Velkommen til info siden.";
    echo "Klik <a href='index.php?page=kontakt'>her</a> for at gå til kontakt siden.";
}else {
    echo "Velkommen til starts siden.";
}

Hvis det her sceript gør er at den tjekker om der er nogle infomation i url'en der hedder page og om det infomation er det samme som info eller kontakt.
Alt afhenging af hvad det er vil den vise forskellig ting.
Hvores else stament vil kun vises hvis page ikk er det samme som info eller kontakt.
Hvis du skal går fra f.eks. info til starts siden skal du bare lave et link det går til index.php
Hvis du vil have mere info på det må du enlig lige skrive til mig^^