Avatar billede benner Nybegynder
24. november 2008 - 12:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af DNS til FTP-server i DMZ-zone

Hej Eksperter

Jeg har en FTP-server stående i min DMZ-zone, den benyttes både intern og ekstern. I begge tilfælde tilgåes den via de respektive IP-adresser.
Dette vil jeg gerne ændre så jeg får tilknyttet et navn: ftp.domæne.dk.

I øjeblikket har jeg www.domæne.dk registreret sammen med mit web-hotel hos dandomain.dk, skal jeg registrere ftp... samme sted (skal det registreres som et A-record eller?), eller kan jeg benytte gratisdns.dk?

Intern har jeg min egen DNS-server (Windows 2000). Hvordan registrerer jeg navnet i den (hvor i hierakiet, og som hvilken type)?
Avatar billede leif Seniormester
24. november 2008 - 13:29 #1
Det skal laves der hvor din DNS opsætning håndteres, så om det er GratisDNS eller hos DanDomain, ja, det kan kun du selv sige.
Avatar billede benner Nybegynder
24. november 2008 - 14:00 #2
Jeg regnede også med at det ikke kunne splittes imellem DanDomain og GratisDNS.

Hvordan løser jeg så problematikken intern?
Da må det være min egen DNS-server som skal oplyse min interne IP-adresse.
Avatar billede benner Nybegynder
25. november 2008 - 10:10 #3
Flytter spørgsmålet til DNS-kategorien