Avatar billede morten-a Nybegynder
26. november 2008 - 15:00 Der er 11 kommentarer

Talformatering går galt

Hej,

jeg har nogle problemer med mit Excel 2007. Når jeg taster et tal ind i en celle, så formaterer den selv tallet. Hvis jeg f.eks. taster "123124123,1237" ind, så skriver den bare tallet uden komma i cellen, og hvis jeg vil havde 1000-tals seperator med, så laver den bare en masse kommaer i formateringen.

Hvad kan det skyldes? Jeg har prøvet at geninstallere programmet, men uden succes.

Mvh. Morten
Avatar billede jkrons Professor
26. november 2008 - 15:02 #1
Hvordan er de internationale indstillinger sat? Til dansk eller engelsk?
Avatar billede morten-a Nybegynder
26. november 2008 - 15:33 #2
Redigeringsindstillingerne er sat til dansk overalt under sprogindstillingerne...
Avatar billede jkrons Professor
26. november 2008 - 15:58 #3
Jeg har prøvet diverse indstilluinger på min egen, men kan ikke fremprovokere fejlen. Gælder det alle regneark, eller kun et enkelt?
Avatar billede morten-a Nybegynder
26. november 2008 - 16:10 #4
Det gælder alle regneark. Det er virkelig underligt. Det er specielt hvis jeg har mere end to kommaer, at den slår fejl. Først troede jeg, at det var sprog, der var indstillet forkert, men når den returnerer "2123312,0,210" f.eks., så er der noget mærkeligt galt. Kan det have noget med VBA at gøre?
Avatar billede jkrons Professor
26. november 2008 - 16:29 #5
Hvorfor har du mere end to kommaer? Et tal kan kun indeholde en enkelt decimalseparator.
Avatar billede jkrons Professor
26. november 2008 - 16:32 #6
Ved indtastning af 123124123,1234 "returnerer" min også kun 123124123, men det er bare fordei kolonnen skal være bredere. Og så er standardtalformatet i 2007 åbenbart sat til at vise kun en decimal.
Avatar billede jkrons Professor
26. november 2008 - 16:34 #7
"2123312,0,210" opfattes sandsynligvis som tekst på grund af de to kommaer.
Avatar billede hcars Novice
26. november 2008 - 16:50 #8
Har du prøvet at formattere cellerne, så du får din tusindtalsseparator og det ønskede antal decimaler?
Laver Excel så om på denne formattering?
Hvor kommer dine tal fra? (indtastning eller fra en datakilde)
.
"Det er specielt hvis jeg har mere end to kommaer, at den slår fejl. " Jeg forstår som jkrons heller ikke, hvordan du kan have mere end et komma i et tal. Og hvad mener du med _specielt_? sker det ikke altid?
.
Får du også fejlen, hvis det er regneark, som du får "udefra"?
Avatar billede morten-a Nybegynder
26. november 2008 - 20:44 #9
Jeg mente også mere end to decimaler. Hvis jeg f.eks. skriver 48372893,283 så fjerne Excel bare kommaet og returnerer "48372893283", og hvis jeg indsætter tusindtalsseperator, så formaterer Excel bare tallet til "48,372,893,283", og hvis jeg så rykker kommaet (ved hjælp af forøg/formindsk decimal), så skriver den bare "48372893283,0,"

Det er ligemeget om jeg åbner et gammelt dokument eller opretter et nyt (eller får det udefra), og det er også ligemeget, om jeg selv taster tallene ind eller får dem fra en datakilde. Jeg har prøvet at formatere efter alle mulige talformater, men ingen af dem virker.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. november 2008 - 21:03 #10
Den bruger komma som tusindtalsseperator.

Prøv at klikke på Office-knappen -> Excel-indstillinger -> Avanceret -> Ændre tusindtalsseperator til punktum og decimalseperator til komma.
Avatar billede morten-a Nybegynder
26. november 2008 - 21:49 #11
Ja tak! Endelig virker det. Jeg takker mange gange. Du må lige angive det som et svar, så jeg kan acceptere det.