Avatar billede martinpp Nybegynder
26. november 2008 - 18:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

windows xp home edition OEM

Hej

jeg har for lang tid siden købt en Windows xp home edition OEM med SP2 uden køb af ny hardware. jeg tror jeg har indstalleret det på 3 af husets computere. men når jeg så har indstalleret det på den nr 4 så skriver den efter indstalationen jo at den skal aktiveres men så skriver den at den er udløbet.

Jeg har læst her på eksperten fra nogle brugere at man bare kunne ringe til microsoft på det nummer som der vises og få en ny key hvis man havde flere computere i huset. passer det ?
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 19:07 #1
OEM gælder kun een computer, tlf. er 80701315/44890111
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
26. november 2008 - 19:11 #2
Arbejder for MS support selv, og du kan ikke "bare" få en ny nøgle.

OEM låser sig til den første computer det installeres på og skal du have en ny nøgle, skal vi have en masse "bevis" først. Proof of purchase, i form af en kvittering eller andet og så billede af for og bagside af installations CD'en, som skal godkendes af en mentor. Og også billede af produktnøglen, hvis det er fordi man ikke kan læse.

Og du kan kun få en ny, hvis du har mistet din, eller den ikke længere kan læses. Ikke bare "uden videre"..:)
Avatar billede martinpp Nybegynder
26. november 2008 - 19:36 #3
hvorfor har jeg så kunnet indstallere det på hele 3 pcer peet-49
Avatar billede vejmand Juniormester
26. november 2008 - 19:50 #4
martinpp >> Engang imellem er der forskel på hvad man må, og hvad man kan.....

http://www.microsoft.com/danmark/licens/programmer/oem.mspx
Avatar billede martinpp Nybegynder
26. november 2008 - 19:50 #5
jeg kan godt formatere de andre 3 computere og indstallere xp igen på de tre andre pcer og aktivere men ikke på nr 4
Avatar billede martinpp Nybegynder
26. november 2008 - 19:53 #6
jeg fik også bare min xp på en cd med det der kant til kant hologram og et grønt høfte hvor der bagerst var det der klister møreke som man selv skulle sætte på computeren
Avatar billede vejmand Juniormester
26. november 2008 - 19:57 #7
Fra linket:
Må jeg med Windows OEM-licensen installere én kopi på min stationær pc og én kopi på min bærbar pc?  NEJ

Det skulle ikke være til at misforstå.......
Avatar billede martinpp Nybegynder
26. november 2008 - 20:02 #8
når okay.

men jeg kan jo ikke købe en ny OEM ny de ikke sælger det mere vel?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. november 2008 - 20:10 #9
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
27. november 2008 - 15:50 #11
http://www.microsoft.com/danmark/licens/programmer/oem.mspx

Der er lidt læsning bl.a:

" Softwaren ”lever og dør” med pc’en og må ikke kopieres til andre pc'er."

:O) Samt det er OEM'eren som skal yde support til slutbrugeren...:O)