Avatar billede flso Novice
26. november 2008 - 22:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

32 eller 64 bit til Medion P7300D

Har idag købt en ny PC fra Aldi, hvor der både er en vista Home Premium 32 og 64 bit incl.
Maskinen er præinstalleret med 32 bit, men det er nu jeg skal vælge om jeg skal lægge 64 bit versionen ind, inden maskine  bliver installeret med div programmer.
Maskinen bliver ikke brugt meget til spil.
Hvad vil i anbefale ?
Flemming
Avatar billede Jensen DK Novice
27. november 2008 - 07:15 #1
Det siges at Vista er hurtigere og mere stabil med 64bit, men der er nok stadig nogle drivere som ikke er lavet til 64bit, tror på længere sigt at du får mere ud af 64bit.
Avatar billede flso Novice
27. november 2008 - 08:18 #2
Tror at jeg vil starte med 32. bit versionen, og senere opdatere til 64, når drivere mv. er tilgængelige.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
27. november 2008 - 13:27 #3
I sidste ende kommor det an på antal Ram den har.Er det under 4GB så er det 32bit,er det over så er det 64bit du skal benytte.
Avatar billede flso Novice
27. november 2008 - 13:38 #4
Har følgende:
STOR HUKOMMELSE
4096 MB DDR2 SDRAM-hukommelse med 667 MHz 64 Bit, Dual Channel Memory

Intel® CoreTM Quad processor Q8200 (2,33 GHz, 4MB L2 Cache, 1333 MHz FSB) Med fire borekerner udledes Intel® CoreTM Quad også meget udfordrende opgaver på et øjeblik.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
27. november 2008 - 14:35 #5
Så det 64bit hvis du skal have fuld udnyttelse af de 4GB..
Ang drivere må man gå ud fra at de medfølger..Men ellers kan du hente drivere via http://www.medion.dk/
Avatar billede flso Novice
27. november 2008 - 14:43 #6
Ok, Takker for svaret.
Avatar billede ritzlau Nybegynder
08. december 2008 - 16:25 #7
Har problemer med P7300 D , synes det er elendig support fra Medion.dk og uforskammet, men der er der vel ikke noget nyt i , det er min erfaring henad vejen med de fforskellige Medion jeg har haft, og de har aldrig kunne hjælpe med problemerne, de er ikke dygtige nok.
Som bekendt er der TV på computeren (Media Cinema)jeg har valgt forkert ved opsætning og kunne godt tænke mig at scanne efter programmer igen,
det er bare ikke mulig, jeg har både prøvet at installere programmet ovenpå det gamle som Medion siger og afinstallere og igen installere efter reboot , der kommer godtnok menu frem hvor man kan vælge om det er analog teristisk eller sat, når jeg vælger analog kommer de samme kanaler ind igen uden søgning , og det er mit problem som Medion ikke kan løse.
Jeg tror ikke det varer længe inden jeg installerer en XP pro for magen til skrammel (Vista ) skal man lede længe efter.
Problem nummer 2 , er streaming tv fra sputnik det kører simpelthen i ryk hvor billedet fryser , men stemmen fortsætter , og jeg har en 10 megabit forbindelse op og ned (profiber) så selvom Medion siger at det må være min forbindelse er de galt i byen.
Andre der har været ud for disse problemer ?
Ritzlau
Avatar billede corleonedk Nybegynder
08. december 2008 - 16:37 #8
Ritzlau jeg kan se du er ny her,så velkommen hertil først :)

Det ikke en god ide at oprette et spørgsmål inde i en andens spørgsmål.Specielt ikke når det er lukket..Ofte vil ingen se det,og hvis tråden stadig er åben vil folk blive sure over det..Opret derfor dit spørgsmål i en ny tråd,så vil der nok være folk der tager sig af det hvis de kan svare på det.