Avatar billede enjoymeeee Nybegynder
26. november 2008 - 22:14 Der er 7 kommentarer

Min bærbar kan ikke se den trådløse router

Jeg har købt et internetabonnement hos Dansknet.dk med et tilhørende modem i mærket ZyXEL, hvor jeg har forsøgt at anvende en router med navnet levelOne. Jeg har herefter fuldt opsætningsmanualen til at installere routeren, men efterfølgende kan min bærbar ikke finde min trådløse router.

Hvad kan jeg mangle eller have gjort galt?
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
26. november 2008 - 22:32 #1
Har du tjekket, om din firewall går ind og blokere?
Har du prøvet at sætte et ethernetkabel direkte i computeren?
Avatar billede jokkejensen Novice
26. november 2008 - 22:37 #2
jeg tror ikke det er firewallen.

Har du forsøgt med andre enheder end den bærbar, altså virker det på andre ? - Er routeren helt ny, skal man ofte ind og konfigurere den først, der følger ofte en cd med en let guide.
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
27. november 2008 - 11:28 #3
Jeg har hjulpet ham lidt, men kan ikke komme videre nu. Vi har haft routeren tilsluttet den bærbare for at konfigurere den, og den siger også at der er forbindelse til internettet, men når vi fjerner kablet der går fra routeren til den bærbare, kan vi ikke se den trådløse router blandt dem der popper up.

Kristian
Avatar billede ThomasK Nybegynder
27. november 2008 - 16:32 #4
Kig i routerens opsætning og se om der noget der hedder noget med SSID Broadcast, til skal være slået til!
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
28. november 2008 - 09:28 #5
Ja, det er slået til.
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
29. november 2008 - 21:49 #6
slet ikke nogen der har nogen ideer?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 16:25 #7
Kan den bærbare se andre netværk / fungerer det trådløse netkort som det skal?