Avatar billede mullexp Nybegynder
27. november 2008 - 09:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sql udtræk( Access 2003) skal vise i et GridView

Hej

Jeg har en.:

Knap = butten1
GridView = GridView1
Access 2003 = serienummer.mdb

Jeg prøver det her men får fejl.

protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
string path = Server.MapPath("~").ToString() + "\\App_Data\\serienummer.mdb";
string Forbundinfo = "SELECT * FORM Godkendt;";
try
  {
  AccessDataSource sats = new AccessDataSource(path,  Forbundinfo);// accessdatasourcen der bruges til at hente de forskllige satser
  GridView1 = sats;

  }
  catch
  {
  }

Hvis det er helt ude i hammen.

Var det så muligt at i kunne vise et eksammple.
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. november 2008 - 09:21 #1
Den mest åbenlyse fejl du gør, er at sætte et GridView ligmed en AccessDataSource. Det kan man ikke. Prøv:

GridView1.DataSource = sats;
GridView1.DataBind();

Hvis dette ikke virker, kan du da skrive fejlmeddelelsen her?
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. november 2008 - 09:24 #2
Og så bare lige en kommentar. At lave en try-catch, uden at behandle fejlen i catch-delen, er EKSTREMT dårlig praksis. Hvis der opstår en fejl på din side, er det bedre at der bliver kastet en Exception, end at den bare blive ignoreret. Hvis du ignorerer alle fejl, bliver det super svært for dig at finde ud af hvorfor din webside ikke opfører sig som du forventer.

:-)
Avatar billede mullexp Nybegynder
27. november 2008 - 09:29 #3
pjat :-)
Nomalt gør jeg også det. Skulle bare lige lave en test kode.
Avatar billede mullexp Nybegynder
27. november 2008 - 09:29 #4
hov
Avatar billede mullexp Nybegynder
27. november 2008 - 09:30 #5
kommer du med et svar så får du dine 60 point
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. november 2008 - 09:40 #6
Jeg tænkte nok, at den try-catch bare var til testformål. Jeg skulle bare lige være sikker :-D