Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 11:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

videoklip afspilles automatisk i firefox men ikke i explorer

Hey...

Jeg har lagt et videoklip ind på en hjemmeside, hvor automatisk afspilning er sat til "false" i html koden, det virker som det skal i explorer men firefox afspiller den ved åbning af siden. Fejlen ligger vel i firefox - men hvor skal jeg pille ??
nyeste firefox version.
Avatar billede gurly Praktikant
30. november 2008 - 13:11 #1
fejlen ligger i koden du bruger, men den har du jo ikke postet her
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 13:41 #2
koden er:
<embed lang="da" dir="ltr" src="saaning549.avi" width="320" height="285" type="video/x-ms-wmv" loop="false" autostart="false" codebase="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/download/default.asp">
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 13:43 #3
se evt http://madsen-mjanghoej.dk/Saaning.htm
virker som det skal i explorer , men ikke i firefox.  prøv selv.
Avatar billede gurly Praktikant
01. december 2008 - 01:29 #4
det er da muligt at explorer ikke køre autostaret, men den downloader alle 4 videoer når siden loades, så har man en mindre hurtig linie, så tager det 100 år at loader siden.
Envidere er det upraktisk med 4 video playere når du kan nøjes med en player til alle 4 videoer.

Her er koden for en player der virker både i Explorer og Firefox
Det er koden til en komplet side, så kan du se hvor det forskellige skal plaseres på siden.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>

<head>

<title>Video Player</title>

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function run(){
document.getElementById('player').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('rulned').value+"' name='MediaPlayer1' width='223' height='200' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

</head>

<body>

<div align="center">

<select  id="rulned" onchange="run();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg Video Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning0549.avi">Såning 1</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning544.avi">Såning 2</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning5.avi">Såning 3</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning11.avi">Såning 4</option>
</select><br>
<span id="player">
  <embed type="application/x-mplayer2"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  width="223"
  height="200"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="0">
  </embed>
</span>

</div>

</body>

</html>

Helt ærligt, de videoer der, det er noget af det mest ukompatible jeg længe har set, de er i kontainer formatet AVI, men de indeholder videobillede i WMV1, og lyden er i MPGA, det er godt nok hvad man kalder en spøjs sammen blanding.
hvad for et program har du dog brugt til at fabrikkere dem ?

Jeg vil i stedet anbefale dig at lave videoerne i kontaineren WMV, altså så de hedder eksempelvis "Video1.wmv"
og som video codec vælge enten WMV1, WMV2 eller VMV3, og lyden i enten WMA eller eventuelt MP3
Kun på den måde får du Kompatible WMV filer
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2008 - 07:38 #5
:-)  ved godt formatet er skod. men det er .mov videoer jeg har konverteret.Det er optaget med et kamera med video sekvens, derfor er kvaliteten så ringe. Jeg er "grøn" på det område, ligeså med html. Men nu har jeg noget at arbejde videre med, 1000 tak !
Avatar billede gurly Praktikant
01. december 2008 - 13:26 #6
Du burde let kunne konvatere MOV videoer til WMV videoer

Brug eventuelt Super Video Converter
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Du skal scrolle ned til bunden af siden og klikke på "Start Downloading SUPER © "
så åbner der en ny side, hvor du et lille stykke nede i teksten med lysseblå skrift står > "download and use"  klik på det så åbner en ny side,
scroll så til bunds af siden og klik på > "Download SUPER © setup file"

Ubegribeligt at de skal gøre det så vanskeligt, men det er vel for at man skal få læst alt det den kan. og selv om man forsøger at linke til siden hvorfra der kan downloades, så føre linket alligevel til deres forside.
så man kan ikke linke til andet end deres forside.
den er i øvrigt gratis, sør nu for at det er Super video converter du får downloadet, og ikke den prisme converter de reklamere for på siden, for det er bare en reklame, og den er skod.

Håber at du fik playeren til at virke ?

Takker for point  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
01. december 2008 - 13:29 #7
PS
Der ligger et eksempel på playeren her du kan downloade >
http://peecee.dk/upload/view/142652
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2008 - 17:41 #8
hej .... player virker !  du kan se under www.madsen-mjanghoej.dk/saaning

øh, hvordan tilpasser man selve videoen til playeren ? der er en sort kant til højre. skal man bruge crop funktionen, ved konverteringen ? har prøvet alle formater, aspect ratio m.m . ser lidt pænere ud hvis videoen passer til selve skærm (player) størrelsen.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2008 - 17:43 #9
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2008 - 17:44 #10
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2008 - 17:44 #11
nå du finder nok det :-)
Avatar billede gurly Praktikant
01. december 2008 - 23:33 #12
Det er fordi den er med stort S i Saaning  c",)
http://madsen-mjanghoej.dk/Saaning.htm

ja så skal du bruge crop funktionen, men jeg ved jo ikke om du bruger Super video converter ?

Det er i hvert fal stadig AVI filer, så det rette format har du da ikke fundet
Avatar billede gurly Praktikant
01. december 2008 - 23:41 #13
PS

hvis jeg åbner din side i firefox, så viser den ikke dit navn / adresse øverst på siden !

Playeren er længe om at starte med at afspille videoerne, det er fordi du bruger AVI filer, så downloader den hele filen inden den starter afspilning.
Hvis du i stedet bruger WMV filer, så afspiller den dem direkte streamet
Avatar billede gurly Praktikant
01. december 2008 - 23:52 #14
PPS

Hold da op, det var godt jeg lige kiggede i koden for din side, for den er da hel gal, jeg skrev ellers til dig at den kode jeg postede den var for en komplet webside, beregnet til at indsætte i eksempelvis microsoft notepad (tekst editor)
og gemme som komplet webside.
Men det er ikke lige sådan du laver sider vist, du bruger frontpage kan jeg se.

Men det vil altså sige at du har indsat alt for meget kode, for mange af tingene var den basale kode til en vebside, men da du jo allerede har en webside, så skal du kun indsætte det kode som høre til selve playeren, og ikke resten som er de basale grundtags der ligger i en side man laver selv.

Så slet alt det kode du indsatte, og så nøjes med at indsætte følgende >

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function run(){
document.getElementById('player').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('rulned').value+"' name='MediaPlayer1' width='223' height='200' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

<select  id="rulned" onchange="run();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg Video Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning0549.avi">Såning 1</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning544.avi">Såning 2</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning5.avi">Såning 3</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning11.avi">Såning 4</option>
</select><br>
<span id="player">
  <embed type="application/x-mplayer2"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  width="223"
  height="200"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="0">
  </embed>
</span>
Avatar billede gurly Praktikant
02. december 2008 - 00:24 #15
PPPS

(læs lige alle de ovenstående poster først  c",)

Hvis du vil indsætte flere videoer, så laver du bare flere option value linier >

<option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning5678665.avi">Såning 5</option>

Så har jeg lige opdaget en kedelig ting ved playeren, og det er at når du har valgt video og den køre, så er rulnedlisten stadig blå, så hvis man bruger hjulet på musen, for at komme liodt op eller ned på siden, så skifter den video i stedet for, fordi linien i listen er blå, så scrollhjulet styre den, så man skal "afklikke" et tomt sted på siden før man kan scrole siden, og det er pi... iriterende, så jeg har tilføjet lidt kode, så den selv afmarkere listen >

Færdig frontpage kode >

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function run(){
document.getElementById('player').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('rulned').value+"' width='223' height='200' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
clear();
}
//-->
</script>

<script type="text/javascript">
function clear() {
    var bob = document.getElementById('rulned');
    bob.blur();
    window.focus();
}
</script>

<select  id="rulned" onchange="run();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg Video Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning0549.avi">Såning 1</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning544.avi">Såning 2</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning5.avi">Såning 3</option>
  <option value="http://madsen-mjanghoej.dk/saaning11.avi">Såning 4</option>
</select><br>
<span id="player">
  <embed type="application/x-mplayer2"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  width="223"
  height="200"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="0">
  </embed>
</span>
Avatar billede gurly Praktikant
04. december 2008 - 14:45 #16
Hmmm, nå men du fik måske travlt med noget andet i stedet ? pløje måske c",)
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2008 - 17:22 #17
LOL .... bare rolig, jeg er ikke bonde. Jeg er udannet IT tekniker indenfor hardware, ( arbejder dog med andet nu )men software og lign er jeg stadig grøn i.

Fand en converter fra xilisoft, den virker bare. Videoer er endnu ikke konverteret på web, men kommer snart. super video converter kunne jeg ikke få til at lave wmv filer med lyd på.
Nu da du er så hjælpsom(og tak for det) hvordan kan jeg ligge baggrundmusik ind på en webside ? har prøvet men det fylder ufattelig meget !
Avatar billede gurly Praktikant
05. december 2008 - 12:49 #18
hejsa

nå ok

Næ super er ikke den nemmeste at finde ud af, men hvis det er lykkedes dig med et andet program, så er det jo fint.

Men du har jo altså stadig en MEGA stor fejl på din side,
som jeg kommenterede i posten >
Kommentar: gurly

Det skal du lige jigge på for det resikere at ødelægge hele siden.
Avatar billede grace45 Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:33 #19
Hej min kære,
Hvordan har du i dag, jeg håber, at alle er godt med dig. Jeg er ked af at bekymre dig med min Forslag til et forhold med dig, men jeg ved, at du vil imødekomme min anmodning i god tro og forståelse. Jeg har brug for dig i forretningsbetingelser og rådgive. Mit navn er Grace Dabah jeg bare gik gennem din profil har ingen andre muligheder end at lade dig vide, at jeg er interesseret i at have et forhold med dig, vil jeg også gerne vide dig mere, kan du sende en mail til min e-mail adresse (grace_11dabah @ yahoo.com), så jeg kan sende dig flere oplysninger om mig selv inklusive mit billede. Jeg tror, vi kan gå herfra. Men huske på, at kærlighed ikke har nogen farver barriere, ingen uddannelsesmæssige tilbage jorden barriere, ingen socio-økonomiske barrierer, religiøse, sprog, nationalitet eller afstand hindring, det eneste vigtige der er kærlighed. Jeg venter på din mail til min e-mail adresse ovenfor.
Med venlig hilsen,
Miss Grace.