Avatar billede ravnemor Juniormester
30. november 2008 - 22:59 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke forbinde via Filezilla

Jeg har lige skiftet pc, og skal have forbundet til min hjemmeside igen feks via filezilla, som jeg også brugte på den anden pc.

Den vil bare ikke forbinde, og jeg bruger ellers:

Vært: ws21.surftown.dk
Brugernavn: det jeg logger ind med
Password: det jeg logger ind med
Port: 21

Jeg har ikke mapperne mere på mit skrivebord, og håber at jeg kan hente dem ned igen på den nye pc, hvis jeg bare kan forbinde med et ftp program. Jeg startede med at forsøge med smartFTP, men den gik heller ikke. Jeg har ikke brug for at downloade andre ftp programmer, for virker det ikke på den ene, så virker det vel heller ikke på den anden.

Nogen der ved hvor jeg går galt i byen ? Jeg bruger det samme brugernavn og password som jeg logger på "My surftown" med, så regner ikke med det er det der er galt.
Avatar billede applezine Nybegynder
01. december 2008 - 09:03 #1
Måske skal du sætte den til passive mode.

Edit->settings->connection->firewall->passive mode-> hak af
Avatar billede ravnemor Juniormester
01. december 2008 - 17:04 #2
Edit....er det Rediger ?

Så kan jeg kun finde:
Rediger - instillinger - Forbindelse - FTP

Der er den hakket af i Passiv
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2008 - 23:02 #3
Du siger, at du brugte Filezilla på din tidligere PC. Og det virkede dér? Kan du ikke komme i tanke om nogle ting - nogle bestemte indstillinger, eller noget, man skulle huske at gøre - som du måske har overset denne gang? Hvis du gør det på præcis samme måde som på den anden PC, så bør det jo virke...

  // Steeven
Avatar billede applezine Nybegynder
02. december 2008 - 08:38 #4
Har du nogen form for firewall aktiveret ? Prøv og deaktiver dem hvis du har..
Avatar billede ravnemor Juniormester
03. december 2008 - 18:06 #5
Det virker heller ikke ved at deaktivere windows firewall. Jeg har ikke selv installeret en firewall, så har kun kunne finde frem til windows.

steeven...Jeg mener bestemt selv at jeg har gjort som jeg gjorde på den anden pc, men der kom jeg også på sådan lidt tilfældigt....du ved, hovsa nu virker det sørme :-)

Kan det være fordi jeg ikke har mapperne liggende lokalt på min pc mere ? Det mener jeg bare ikke burde have noget af sige.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2008 - 19:17 #6
Nej, om du har filerne eller ej på PC'en, har intet at gøre med, om du kan koble på en server.
Jeg tror bare at der er en indstilling, som du har overset. Har du ledt efter en manual, som du kan prøve at gennemgå? En hurtig simpel søgning på Google gav dette: http://s176034391.onlinehome.us/sites/computerservices/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=36&Itemid=54&mosmsg=You+are+trying+to+access+from+a+non-authorized+domain.+(www.google.dk)

Hvis det er en brugbar manual, så prøv at se den igennem - du mangler nok en lille detalje...

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2008 - 19:18 #7
Hov, det var da et underligt link, jeg kom med dér... Prøv her i stedet: http://filezilla.sourceforge.net/documentation/

  // Steeven
Avatar billede ravnemor Juniormester
03. december 2008 - 20:12 #8
Har læst deres forum flere gange, men synes ikke jeg kunne finde en løsning på de samme problemer, da de andre med problemet ikke får hjælp.

Jeg kigger lidt på deres manual under configuration, men mit billede ser ikke helt ud som på manualen *GG*

Nu har jeg da fået en opdatering og endda fået mine lokale mapper ind ved at sætte en "standard lokalmappe" i indstillingerne. Men mangler stadig nogle mapper i fjern siden (højre side)
Avatar billede ravnemor Juniormester
03. december 2008 - 21:27 #9
Nu har jeg gjort præcis som de anbefaler her
http://www.netsite.dk/support/ftp.html

men det virker stadig ikke. Er lidt i tvivl om, om jeg skal bruge passiv eller aktiv mode, men har nu sat den til passiv
Avatar billede ravnemor Juniormester
07. december 2008 - 03:25 #10
Så fandt jeg ud af det....

Jeg ændrede min kode i "FTP info"

Jeg ændrede den til det jeg troede jeg havde. Meget mærkeligt system. Troede koden bare var den samme som den man brugte når man logger ind i "My Surftown" i toppen.

Så nu er den godt igang med at downloade min hjemmeside til harddisken.
Avatar billede ravnemor Juniormester
07. december 2008 - 03:27 #11
Vil i dele for at have forsøgt ?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2008 - 11:31 #12
"Jeg ændrede den til det jeg troede jeg havde."
Så har du vel bare lavet en tastefejl før...

Det var godt, at det lykkedes.

  // Steeven