Avatar billede rathkjen Nybegynder
01. december 2008 - 18:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Submit form på cronjob

Hej eksperter

Jeg kører et cronjob hvor jeg skal ende ud med at sende en sms.

Problemet her opstår så i at for at sende en sms skal jeg bruge en post form. Dvs formen skal submittes.

Her er mit spørgsmål så om dette kan gøre via et javascript? eller hvis nogen har en anden løsning så er de også velkomne til at komme med denne :)

udover dette skal tilføjes at jeg bruger en onsubmit som ser sådan ud:

onSubmit="popupform(this, \'join\');location.href=\'?SMS=Sendt\';"

På forhånd tak :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. december 2008 - 18:20 #1
Man kan godt submite en form vha JS:

<SCRIPT language="JavaScript">
function submitform()
{
  document.myform.submit();
}
</SCRIPT>
Avatar billede rathkjen Nybegynder
01. december 2008 - 18:40 #2
hvordan får vi den til at udføre javascriptet så? jeg går ud fra jeg skal navngive min form myform (name="myform")
Avatar billede htx98i17 Professor
01. december 2008 - 19:14 #3
Der skal en browser til at udføre javascript. Det gør et cronjob ikke.
Hvis meningen er er formen skal submitte til en anden server kan du bruger fopen()
Avatar billede rathkjen Nybegynder
01. december 2008 - 19:26 #4
formen skal submitte til en anden hjemmeside.

echo'<form name="myform" action="http://sms.wannafind.dk/api/" method="post" onSubmit="popupform(this, \'join\');">';

men en post form kan måske slet ikke lade sig gøre via cronjob?
Avatar billede dkfire Nybegynder
01. december 2008 - 19:42 #5
Avatar billede dkfire Nybegynder
01. december 2008 - 19:45 #6
Eller
http://www.toknowmore.net/e/1/php/how-to-post-data-without-forms-in-php.php

Ser ud til at du skal kigge lidt på curl.
Avatar billede dkfire Nybegynder
01. december 2008 - 19:49 #7
Avatar billede rathkjen Nybegynder
01. december 2008 - 22:13 #8
Jeg kigger lidt på curl, det virker til at det kunne være en løsning. vil du have point så smidt et svar :)
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2008 - 02:58 #9
<ole>

Du kan bare åbne en socket mod siden og sende med metoden post:
    http://dk2.php.net/manual/en/function.fsockopen.php

/mvh
</bole>
Avatar billede rathkjen Nybegynder
02. december 2008 - 16:16 #10
Tak for svar alle, jeg benyttede dkfire's svar. med dette link

http://www.toknowmore.net/e/1/php/how-to-post-data-without-forms-in-php.php

der er en god gennemgang og det er lige til at gå til :)

dkfire smid et svar :)
Avatar billede dkfire Nybegynder
02. december 2008 - 16:21 #11
Så lidt :-)