Avatar billede jb00797 Nybegynder
02. december 2008 - 08:40 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

postfix prioritet på udgående mails

Hej eksperter

Er det muligt at sætte en eller anden prioritet på udgående mails der sendes via postfix?

Mit problem er at hvis jeg udsender nyhedsbreve, så kommer der en masse mails i kø i postfix.

Det betyder hvis en bruger samtidig opretter sig som bruger og skal have tilsendt en aktiveringsmail, så kommer den bagerst i køen. Så ville gerne have at alle andre mails end nyhedsbreve bliver sendt ud først, så nyhedsbreve har den laveste prioritet.

Er det muligt? eller findes der en anden løsning?

Mvh.
Søren
Avatar billede coderdk Praktikant
02. december 2008 - 10:16 #1
Jeg tror umiddelbart at den eneste måde at gøre det på, er at køre to instanser af postfix og bruge den ene til "bulk" og den anden til prioritetsmails... Se f.eks.

http://google.com/search?q=postfix+multiple+instances+alternate_config_directories
Avatar billede coderdk Praktikant
02. december 2008 - 10:21 #2
- Hvis din ISP/webhost har en SMTP-server du kan sende fra, kan du benytte dén til den ene ting, og din egen server til den anden ting (så vill jeg nok sende bulk fra min egen)...
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. december 2008 - 11:34 #3
Tror coder har ret.

En anden mulighed er at sende dine nyhedsbreve ud ved "off peak hours".
Avatar billede jb00797 Nybegynder
02. december 2008 - 21:43 #4
Coderdk:
Jeg ville lige kigge noget mere på det med at have to instanser af postfix til at køre, har du nogle gode links må du gerne poste dem :)
Har egen server, så har ikke mulighed for at bruge min webhosts eller min ISP's.

Lassebm:
Ja det har jeg også overvejet, kan godt være det bliver sådan jeg gør det.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. februar 2009 - 00:48 #5
En mulighed kan også være at bruge 3.parts program eksempelvis www.mailinglist.dk
Avatar billede coderdk Praktikant
12. februar 2009 - 00:56 #6
Avatar billede jb00797 Nybegynder
01. marts 2010 - 12:57 #7
Coder og Lassebm vil i lægge et svar?
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. marts 2010 - 13:35 #8
Svar
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. marts 2010 - 13:35 #9
Fandt du en løsning med at prioritere mailsne ?
Avatar billede coderdk Praktikant
01. marts 2010 - 16:23 #10
:D
Avatar billede jb00797 Nybegynder
01. marts 2010 - 18:47 #11
Lassebm > Nej, jeg valgte at anskaffe en lille vps til udsendelse af nogle nyhedsbreve, og resten sendes når der ikke er så meget belastning på siderne.