Avatar billede taamas Nybegynder
03. december 2008 - 18:50 Der er 11 kommentarer

Digital tuner intet billede

Halløjsa. Jeg har en 37 tommer LG fladskærm som der skulle være digital tuner i. Men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg ved at en af mine kammerater har et Sony tv også med digital tuner. Han kan i hvert fald få DR1 frem som digital tv bare ved at søge. Men jeg kan ikke finde noget digital tv. hva er det lige der er galt? Burde jeg ikke også at kunne finde det?
03. december 2008 - 20:22 #1
... hvilken form for antenne bruger du ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. december 2008 - 20:43 #2
Eller spurgt på an anden måde: Har du koblet antennekabel tit !
03. december 2008 - 20:51 #3
... og hvis det er sat direkte til jeres FÆLLESANTENNE anlæg der IKKE udsender DIGITALT signal såååååå...
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2008 - 17:36 #4
visse antenne foreninger tilbyder de 4 kanaler i deres pakke men det kræver du laver en manual søgning på den givne frekvens som skal indtastes manuelt i modtageren for at du kan fange dem

vel og mærke hvis du har fælles antenne .
Avatar billede taamas Nybegynder
06. december 2008 - 16:06 #5
Hmm, bor jo i en lejlighed. Så mon ikke det er en slags fællesantenne? Men jeg har jo kabel tv.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. december 2008 - 16:21 #6
Jeg kunne forestille mig, at fællesantennen stadig udsender analoge tv signaler.

Prøv om du ikke kan finde kanalerne analogt, hvis tv'et har analog tuner.
Avatar billede taamas Nybegynder
08. december 2008 - 17:24 #7
Hmm den har analog tuner for kan se alle kanalerne analogt. Så dem kan de let finde.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2008 - 17:40 #8
hvad er model navnet på dit tv ?
Avatar billede taamas Nybegynder
09. december 2008 - 15:36 #9
Det er model: 37LF65
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2008 - 02:57 #10
Det er ikke sikkert at fællesantenne anlæget udsender digitalt TV endnu. Prøv at forhøre dig hos dem, om de udsender digitalt. Vores gør det menlig ikke, og derfor har jeg anskaffet mig min egen antenne for, i det mindste, at se DR og TV2 digitalt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2008 - 10:10 #11
Det er ikke lige til at udsende digitale kanaler over analog fællesantenne, da digitale kanaler fylder 8 mHZ, hvorimod de analoge kun fylder 7 MHz, og derfor vil digitale kanaler "fylde" mere end 1 analog kanal, og begrænser derved det total antal kanaler nettet kan bære.