Avatar billede trench Nybegynder
04. december 2008 - 02:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at vurdering af pc'er

Jeg har besluttet at købe en ny computer. Er efter måneder blevet endegyldigt træt af den jeg har, da snart intet fungere og ingen tilsyneladende kan hjælpe med at få den til det.

Jeg har meget lidt forstand på hardware og har derfor brug for lidt hjælp til at bedømme om det jeg kigger på er i orden og/eller om det man får for pengene er ok.

Jeg skal hovedsageligt bruge den til musikproduktion og har derfor i første omgang set på nedenstående. En stationær + den dyreste af de bærbare, pga. skærmstørrelsen (MyBook M1722).

På forhånd tak.
Avatar billede trench Nybegynder
04. december 2008 - 02:27 #1
Stationær: http://www.indigo2.dk/i2pc/index.htm

For at se den bærbare, klik til venstre på '12 Vega notebooks'. Virker ikke med to forskellige link.
Avatar billede 4zaken Novice
04. december 2008 - 02:40 #2
kan ikke sige så meget andet end det ser ud som fine maskiner.
Afhængig af hvilke programmer du skal bruge vil jeg tro at ihvertfald den stationære er god nok til musikproduktion.
Jeg kører selv Reason 3.0 når jeg laver musik, men jeg har kun min Macbook Pro.
Avatar billede trench Nybegynder
04. december 2008 - 02:46 #3
Ok.
Jeg benytter flere programmer, men det tungeste af dem er Pro Tools.
Avatar billede trench Nybegynder
04. december 2008 - 02:48 #4
Tror ikke jeg behøver at bekymre mig om den del. Selv det gamle skrammel jeg har nu, kan klare den opgave.
Avatar billede trench Nybegynder
04. december 2008 - 02:50 #5
(Når ellers den fungere)
Avatar billede arbogast Nybegynder
04. december 2008 - 08:21 #6
Vær opmærksom på at firewire-chipsettet (agere) på bundkortet ikke fungerer med en del FW-lydkort. Problemet er ikke så stort - hvis du bruger FW er det bare at købe et PCI-FW-kort, som koster en hund eller 2). Syns bare jeg ville nævne det.
Avatar billede trench Nybegynder
04. december 2008 - 22:07 #7
Jeg forstå desværre intet af den besked.
Avatar billede trench Nybegynder
08. maj 2009 - 23:06 #8
.