Avatar billede elmgren Nybegynder
04. december 2008 - 22:44 Der er 2 kommentarer

Hvordan forbindes wireless router til DB fordelerboks?

Jeg har netop installeret en fordelerboks fra Dansk Bredbaand, og alt virker fint hvis jeg forbinder min pc til internettet med kabel via fordelerboksen.

Men jeg har en linksys wireless router som jeg vil forbinde min PC igennem og det virker ikke ligemeget hvad jeg prøver. Når jeg tilslutter wireless routeren kan jeg godt logge ind på den via en browser, men kan ikke få adgang til internettet, da routeren bare får tildelt en lan adresse: 192.168.1.4

Der er kun 4 brugbare udgange på fordelerboksen, alle LAN udgange hhv. 192.168.1.1, ..2, ..3 og ..4

Hvad gør jeg. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede thov Forsker
05. december 2008 - 03:28 #1
Dansk Bredbaand... Er det så ikke fibernet ?
Fordelerboks... Er det ikke bare en router ?

Hvis det er sådan, så skip fordelerboksen, og tilslut Linksys'en direkte til fibernettet.
Avatar billede eizkalt Nybegynder
18. december 2008 - 19:30 #2
Hej

Har også selv bredbånd fra DB

Du skal tilslutte routeren til porten "LAN A" i fordelerboksen. (Jeg har en blå fordelerboks som også anvendes til IP-tlf. Den har kun 2 udgange "LAN A" og "LAN B", samt en "WAN" som skal forbindes til stikket i væggen.

Da du kun har tilladelse til en mac-adresse, skal du vente i op til en time på at mac-adressen bliver frigivet på DBs router. Herefter burde din egen router være online og du kan komme på nettet både via kabel i routeren og wireless.

Du kan ikke tilslutte din router uden om fordelerboksen da du så får en forkert IP-adresse.