Avatar billede mtychsen Praktikant
08. december 2008 - 12:36 Der er 4 kommentarer

Holde pladsforbruget nede

Hej,

i en virksomhed med ca. 30 brugere på exchange-serveren forbruger 3 personer over 90 % af det samlede plads til mails.

Vi vil gerne animere folk til at slette irrelevante mails og gemme relevante lokalt eller på en data-server.

Hvordan gør vi nemmest dette? Vi har tænkt på, at slette alle mails ældre end 3 måneder hvert halve år.
Men inden da skal folk have mulighed for at "frede" deres mails ved at trække dem over i en mappe på en server. Dette tvinger også folk til at forholde sig til deres mails.

Kan man dette? Nogle der har erfaring med bedre metoder osv...
Avatar billede riversen Nybegynder
08. december 2008 - 12:50 #1
du kan jo sætte mailboxbegrænsninger. Det er meget normalt at lukke for afsendelse af mails ved en given størrelse.
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. december 2008 - 13:07 #2
3 mdr det var ikke lang tid at gemme mails?

Men sæt mailbox begrænsning på som riversen siger, så finder de brugere det berører hurtigt ud af at slette de mails de ikke skal bruge.
Avatar billede mtychsen Praktikant
09. december 2008 - 08:19 #3
Okay - tak for jeres svar. Tror også vi vil dykke lidt ned i funktionen Netværksadministrators opbevaringspolitikker..
Avatar billede strych9 Praktikant
12. december 2008 - 19:42 #4
Bare af nysgerrighed: Hvor store mailboxe har de 3 personer reelt? Hvor stor er din private folder store?