Avatar billede zicko Nybegynder
10. december 2008 - 11:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Liste alle matchende værdier til opslag

Hej,

Jeg sidder og skal sammenstille en liste med brugere med en liste med pc'ere for at finde ud af hvilke brugere der har en eller flere pc'ere stillet til rådighed i en bestemt afdeling.

Excel arket med brugere fra den pågældende afd. er stillet op med initialer i første kolonne og navn i anden.

Excel arket med alle computere i firmaet er stillet op således at der står initialer i første kolonne og pc type i anden kolonne.

Jeg har forsøgt mig med VLOOKUP, men den finder kun første værdi, det vil sige at hvis en bruger har fået stillet flere pc'ere til rådighed, kender vi kun den ene.

Hvordan får man Excel til at liste alle de værdier i computer arket der matcher hver bruger i bruger arket?
Avatar billede kabbak Professor
10. december 2008 - 11:48 #1
Kan du nøjes med antallet, kan du bruge sumprodukt, eller tæl.hvis
Avatar billede zicko Nybegynder
10. december 2008 - 14:52 #2
Det overvejede jeg også, men det er desværre ikke nok... Jeg laver det manuelt da det haster..
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester