Avatar billede tupper01 Nybegynder
10. december 2008 - 11:22 Der er 2 kommentarer

Photoshop - Crop og tilpasning til canvas

Hej....

Jeg skal lave et billede på 5 cm. x 7 cm.

1. Det originale billede skal beskæres, men når jeg bruger crop, kan jeg kun beskære ved hjælp af hjørnerne. Kan jeg ikke beskære sider/top/bund!?....

2. Når billedet er redigeret skal det sættes ind i canvas, men canvas bliver nu tilpasset billedet og ikke omvendt....Hvad er løsningen på det....

Mvh.
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. december 2008 - 17:53 #1
Hmm ved ikke helt om jeg forstår problemet...  men jeg gør sådan her når jeg skal beskære til et bestemt mål:
Vælg Crop-tool (c)
I options-panelet øverst skriver du målene ind for bredde og højde, samt opløsningen. Husk enheder.
Og så vælger du blot den del af billedet du vil have.
Avatar billede tupper01 Nybegynder
11. december 2008 - 07:21 #2
Jeg fandt løsningen på første problem lige efter at have skrevet her :) ....
Jeg ville beskære med en vilkårlig højde-bredde, men havde kommet til at angive en fast værdi. Tak for ulejligheden skal du have....