Avatar billede dktekno Nybegynder
14. december 2008 - 20:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør jeg min XP hurtigere?

Jeg har 2 bærbare computere, den ene er 2½ år gammel og kører XP, og den anden er 3 måneder ny Vista. Den nye bærbare har det dobbelte i RAM, og hurtigere processor og bedre grafikkort.

- men Vista-PC'en kører spil 50 % langsommere end XP-pc'en.

Jeg går ud fra, at det er Vista som er skyld i det. Jeg har slået indexering fra, og Vista arbejder stadig, og jeg har slået alle mulige funktioner fra i Vista, og barberet det hele ned, men alligevel tager Vista næsten alle resourcerne fra min computer, og det er jeg faktisk ret træt af.

Hvordan får jeg Vista til at holde op med at bruge al min processorkraft, så jeg kan bruge den på spil? Jeg vil have Vista til at fungere som XP - ikke ligne XP som visse programmer kan gøre, men lade Vista virke, rent teknisk, ligesom XP.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. december 2008 - 20:28 #1
hvis du mener vista sluger din processorkraft når du spiller, må det jo betyder den kører 100% cpu, selvom du ikke spiller?
Avatar billede pazau Nybegynder
14. december 2008 - 20:31 #2
Start -> skriv "services.msc" i søgebjælken. Nu er du inde i Tjenester. Gå ned og stop tjenesten "Superfetch", så skulle dit system være hurtigere.

Ryd op på computeren med Ccleaner: www.ccleaner.com , og eller så søg på Google efter "Speed Up Vista".
14. december 2008 - 20:41 #3
http://vistaguide.dk/ - alverdens tips/trix ...
Avatar billede dktekno Nybegynder
14. december 2008 - 21:06 #4
pazau - takker. Læg svar for point.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. december 2008 - 21:45 #5
Superfetch bliver mest brugt i starten af Vista´s levetid,hvor den holder øje med hvilke programmer du køre mest.Og sørger for at ligge dem først,så de starter hurtigere.
Derfor kan man også opleve at ens vista er lidt langsommer efter installation af SP1,da superfetch mappen bliver slette der.Og den så skal starte forfra igen med at ligge programmer til rette..Dette gælder selvfølgelig også hvis du selv sletter mappen og ved geninstallation af Vista..Ligeså hvis du stopper tjenesten..

Til at køre spil er her et lille tip.
http://vistaguide.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=1172
Avatar billede pazau Nybegynder
15. december 2008 - 20:37 #6
Svar kommer her.