Avatar billede skrunk554 Nybegynder
16. december 2008 - 15:17 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til køb af spille bærbar

Hejsa genier!... :-)

Nu er det sådan at jeg skal ud og købe mig en bærbar computer som der kan spilles på.....

Jeg har kigget på denne her:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010189261.aspx

Kunne det være en mulighed? - den er ekstra sat ned, den plejer at koste 10-11 tusind..

Men ville lige hører jer - er den ikke god til at spille på?
Avatar billede haverslev Novice
16. december 2008 - 17:49 #1
Det er en ganske fin gamer maskine og kan sagtens spilles på - den tillige i et godt prisleje.
Har dog hørt flere "gamere" der spiller de nyeste spil på bærebare maskiner, give udtryk for, at et GF 9600M gt kort, IKKE er ret meget bedre end et af de ældre Gf 8600M gt kort.
Hvis der skal "mærkes" forskel på ydelsen af grafikkort, så er der flere der påpeger at men skal have en maskine med GF 9700 eller 9800 kort, men så koster de også mellem 14-22000 kr.

http://asusspecialisten.dk/product.asp?product=2329

http://asusspecialisten.dk/product.asp?product=2330

http://www.novabook.dk/notebooks.html

http://asusspecialisten.dk/product.asp?product=2330
Avatar billede fluse Nybegynder
16. december 2008 - 18:15 #2
Jeg syntes du skal starte med at tænke dig rigtig rigtig grundigt om, om der nu er en bærbar du skal bruge til at spille på. Og huske at tage med i overvejelserne at du kan få en MEGET bedere stationær computer til de samme penge.

Hvis du kigger lidt tilbage i trådne her på experten vil du opdage at der er begyndt at være folk der spørger om det er muligt at opgradere deres bærbare fordi de ikke længere er hurtige nok, og der jo altså ikke helt så lige til at gøre!

Ud over det, er den udemærket den du kigger på, men du skal ikke regne med at den kan trække alle spil ordenligt de næste par år, for den er på grænsen allerede nu. Hvis man sammeligner den med en Gaming desktop, er den vil tilsvarende hvad folk anbefaler når der nogen der skal ha en computer til alt muligt, som der skal games på nogen gange, og ikke high end spil.

Fluse
Avatar billede skrunk554 Nybegynder
17. december 2008 - 07:50 #3
okay... tak for hjælpen læg et svar fluse og jeg deler pointene...

Så tror jeg at jeg køber en stationær til 6.000 og de sidste til en mini bærbar.....
så har jeg da en bærbar og tage med i skole og de fylder jo ikke så meget... :-)

Så tror jeg lytter til dig fluse og køber mig en stationær... Kan også selv samle så det er ikke noget problem :)
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2008 - 16:06 #4
Nu kommer det jo meget an på, hvilke bærebare man har købt - idet mange af dem der søger efter opgraderinger til f.eks grafik, er bærebare med GMA grafik, nogle af de mindste GO grafikkort og de mindste ATI mobility kort.
Hvis man køber en god bærebar idag, som har en god CPU og et godt graikkort - ja, så holder den faktisk også nogle år i spil mæssigt forstand
Men en bærebar i den klasse koster selvfølgelig mere end en stationær i samme klasse.
Avatar billede skrunk554 Nybegynder
17. december 2008 - 19:43 #5
Jamen, tror du det ville være smartest hvis jeg købte en bærbar?... Jeg mener, er det ikke bedre og købe en stationær (dele samle selv) for en 6000.. og så evt invistere i sådan en mini bærbar (msi wind)... Så kan jeg jo også tage den med i skole, og sådan..
Avatar billede skrunk554 Nybegynder
17. december 2008 - 19:43 #6
fluse: læg et svar, så jeg kan dele pointene..
Avatar billede fluse Nybegynder
18. december 2008 - 00:07 #7
Hvis du ikke skal tage den bærbare med rundt for at spille på den, er det helt sikkert en god ide med en desktop til spil, og en lille laptop til skole arbekjde, gå på nettet ude osv. Og man kan faktisk få en super god desktop til 6000kr.

Fluse