Avatar billede klund99 Nybegynder
18. december 2008 - 09:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ideer til unik/speciel Julegave

Jeg vil gerne give noget lidt specielt i julegave til min familie i år. Fordi jeg altid synes at vi bare får det der har stået på vores ønskeseddel. Og så er det som om, at man ikke bliver helt så overrasket når gaven ér pakket ud.

Så derfor kunne jeg godt tænke mig, at lave en helt speciel og unik gave til hvert familiemedlem i min familie i år. For at vise hvor meget jeg holder af dem, og sætter pris på de er her :D Ikke en gave der bare lige er håndplukket i en butik, så de kan side og sige: "nøøøj hvor er den fin, jeg så den godt i bog&idé." Men en gave de kan se der er lagt tanker bag.

Jeg vil gerne give mig til at lave gaven helt selv, hvis det er det der skal til. Jeg mangler bare en idé. Ellers tænkte jeg, at der da måtte være nogle specielle ting at finde på nettet?

Den der kommer med det bedste foreslag til en julegave får point.
Man kan få point både ved at linke til en hjemmeside, nævne et firma eller komme med en idé til noget jeg selv kan lave.

Det skal siges at min familie består af min mor på 45, min storesøster på 21 og lillesøster på 14.
Avatar billede klund99 Nybegynder
18. december 2008 - 10:10 #1
Kan jeg ikke rette mit indlæg, så jeg kan øge pointantallet?
Vil jo gerne være lidt gavmild her i julen :)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 10:21 #2
"Ellers tænkte jeg, at der da måtte være nogle specielle ting at finde på nettet"... det giver jo nok ikke den store forskel fra at finde noget specielt i en butik.

Tja... Det handler jo om at være kreativ. Er der nogle ting, som du er god til eller kunne tænke dig at give dig i kast med;
  - tegne
  - male
  - klippe/klistre
  - modellere
  - ...?

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 10:39 #3
Du kan jo sagtens købe noget alligevel, som de ønsker sig, men bare give dem det lidt "fantasifuldt";

  - Har du set de hersens sæt af æsker (fra butikker som Søstrene Grene fx), hvor man har en stor æske/kasse, som indeholder en mindre, som indeholder en mindre, som indeholder en mindre, som indeholder en mindre osv., og den inderste, som er måske æske nr. 20, er så lille som en tændstikæske?
Hvis du køber et eller andet småt (ting som smykker fx) og placerer i en lille æske, så kan du jo pakke det seperat ind i tyve andre æsker. Det giver en lidt mere spændende udpakning :)

  - Børn, der hader bløde pakker kan du jo overraske lidt: Svøb deres barbie-dukke, racerbil, eller hvad de nu ønsker sig, ind i de sokker, som de alligevel har brug for.

  - En personlig gave kan man heller ikke bare forklare hen over et forum sådan her. Du må tænke dig grundigt om, og huske efter, hvad der kendetegner dine søstre og din mor, hvad de altid gør, hvad de altid siger, hvad de giver udtryk for til hverdag.
Hvis din søster altid går rundt og klager over, at hun er sulten, så giv hende en frugtkurv - hvor du har udhulet ananassen og fyldt den op med daim.
Hvis din mor altid har beundret de flotte guldlysestager i reklamerne, så find en guldsmed og få lavet én helt unikt til hende - eller find en almindelig lysestage og dyb den i guldmaling - det er ikke prisen, der tæller.
Fx: En bekendt af min familie gik altid rundt og klagede over, hvor få penge han havde, og hver gang nogen spurgte ham, hvad han ønskede sig, så sagde han "500 kr.". Og hvad tror du så han fik til fødselsdagen? Min mor er tilfældigvis teknisk tegner, så hun satte sig ned og tegnede en perfekt 1:1-femhundrekroneseddel identisk med en ægte. Og det var pludselig en langt bedre gave end en masse 500-kronesedler - det var noget, der blev hængt op og gemt i årevis.
Hvis din ældre søster ikke har kørekort fx, så går hun vel rundt og ønsker sig det helt vildt. Så klip et lille kort ud af et stykke (lyserødt) pap og lim hendes billede på og skriv nogle passende info mm. Eller fin den bil, hun altid har ønsket sig, i miniatureudgave og skriv hendes navn eller et godt ordsprog osv. på siden.

Fantasi! Det er den største gave :)

  // Steeven
Avatar billede klund99 Nybegynder
18. december 2008 - 20:42 #4
Lig et svar Steeven, så får du point :)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 22:36 #5
Her er et svar...
Kunne du bruge noget af det?

  // Steeven
Avatar billede martin_moth Mester
19. december 2008 - 10:20 #6
Ellers lav et gavekort eller tilsvarende - ikke på et beløb, men på f.eks. 25 opvaske for din mor, 50 gåture med jeres huns eller hvad du ellers kunne hjælpe med.

Eller giv oplevelser - det synes jeg ofte er bedre end materielle ting. En koncertbillet til din søsters ynglingsband osv...
Avatar billede martin_moth Mester
19. december 2008 - 10:23 #7
huns = hund  (eller høns ;-)
Avatar billede klund99 Nybegynder
19. december 2008 - 16:06 #8
Også gode ideer Martin :)

Men dit indlæg Steeven, fik mig til at komme op med nogle gaver.
Min lillesøster har en skål som hun spiser morgenmad af hver dag.
Og hun bruger meget tid på at lave en rigtig god morgenmad.
Så jeg får lavet en skål til hende, med billeder af hende selv og hele familien :)

Min storesøster får en nøglering med indgravering til hendes bil :)

Mange tak for hjælpen, og glædelig jul :D
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2008 - 10:50 #9
Herligt :D
Tusind tak, og glædelig jul til dig og Martin.

  // Steeve