Avatar billede loopstudio Nybegynder
20. december 2008 - 21:32 Der er 1 kommentar

Adgang kun for et ASP program - IKKE via URL

Er det muligt vha brugerrettigheder på folderniveau kun at give rettigheder til en mp3 fil via et ASP program, men ikke via direkte link i URL?

Altså

Dette må man ikke: mitsite.dk/lydfil.mp3
Dette må man godt: mitsite.dk/streamMinLydfil.asp

Jeg har forsøgt at lægge mp3 filen udenfor www sitets root og slået parent paths fra, men det virker ikke! Man kan aligevel hente filen!

Så mine tanker går på, kan man sætte rettigheder på på biblioteket, således at brugere/klienter IKKE kan få direkte tilgang til filen, men at den kun kan hentes via et ASP program?

Jeg har pt. 5 forskellige brugere på Security fanen på biblioteket.
1) Administrators,
2) Creator owner,
3) minbruger
4) System,
5) Users

Måske har dte noget med dette at gøre?

Kan det styres med brugere og hvordan?
Avatar billede loopstudio Nybegynder
20. december 2008 - 21:36 #1
Eller rettere:

Dette må man ikke: mitsite.dk/../lydfil.mp3
Dette må man godt: mitsite.dk/streamMinLydfil.asp