Avatar billede atheist Nybegynder
21. december 2008 - 09:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vista ser ikke ekstern harddisk

Hey eksperter!
jeg har netop købt en ny bærbar fra zepto (nox a14) med vista home premium 64bit. Jeg har det problem at den ikke finder min eksterne harddisk (Toshiba, 320gb), der sker ganske enkelt intet når jeg slutter den til, udover at den tænder lampen i harddisken.

Harddisken virker fint på min xp-maskine, den er formatteret og det hele. jeg har også prøvet at frakoble alle andre usb-enheder, for at se om det evt. kunne være at den ikke fik nok strøm, men intet hjælper. Jeg har også frakoblet UAC for at se om det evt. kunne være det.

Nogen der har erfaring med/en løsning på mit problem?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 12:57 #1
du mangler nok servicepack 1 på den.

prøv at opdatere din vista

du kan også gå i computer-højreklik-administrer-diskhåndtering og se om den er tilføjet som drev  -- det kunne jo være en drev konflikt altså med samme bogstav.

uac er ikke noget man frakobler - det er noget man slår fra fordi det irreterer en og heller ikke skulle komme med i det nye styresytem

husk du skal også være superadministrator

Slå super administrator account til

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv    Net user administrator /active:yes  husk mellemrum
6. Tryk enter

Fra nu af kan superadministrator vælges fra login skærmen. Accounten er uden password, så dette skal selvfølgeligt sættes.

Fjern superadmin funktionen igen hvis du skulle fortryde

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv    Net user administrator /active:no
6. Tryk enter

men ud over det kan det også være en bios opdatering du skal ud i. hvis den har svært ved at få bios og hardware til at hænge sammen altså læse hinanden er det vejen frem
Avatar billede corleonedk Nybegynder
21. december 2008 - 14:07 #2
Lige en note til treatmenice..UAC vil være at finde i Windows 7,men vil kunne indstilles efter behov..
Avatar billede atheist Nybegynder
21. december 2008 - 14:33 #3
ok, har prøvet at kigge efter den som superadminitrator, men no dice. Det ksal også nævnes at min 4gb usb-nøgle ikke har nogen som helst problemer med at blive genkendt. Det eneste jeg har under diskhåndtering, er c:\> og cd-drevet.
Avatar billede atheist Nybegynder
29. juni 2009 - 17:59 #4
ok, så lykkedes det. Jeg beklager den lange stilhed, men jeg fandt ud af, på den hårde måde, at en computer med to kerner og 4 gb ram, IKKE egner sig til at ligge i tasken - ikke engang i standby.

Jeg har fået computeren op at køre igen, og selvom jeg skrev tidligere at det med superadministrator ikke virkede, så virkede det alligevel da jeg kom hjem til mig selv og fik sat harddisken til via en usb-hub der var tilsluttet strøm.

Hermed får treatmenice point såfremt han smider et svar.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2009 - 18:57 #5
det gør jeg da.