24. december 2008 - 09:26 Der er 6 kommentarer

Kan ikke vælge standardprogram.

Hej eksperter

Jeg kan ikke få lov at vælge et program som standardprogram...

Jeg tror det er registreringsdatabasen der driller mig...

Jeg har prøvet at geninstallere det program jeg ville vælge som standard - uden held

Jeg har prøvet at give filtypen et andet standardprogram. Det virkede fint, men kan ikke vælge "tilbage" :-(

Hvad gør jeg ??

-Jesper
Avatar billede Jensen DK Novice
24. december 2008 - 10:25 #1
Prøv at slå UAC fra i kontrolpannel.
26. december 2008 - 22:42 #3
Mange tak for jeres svar...

@silbidor: Det gør ingen forskel om UAC er slået til eller fra !! :-(

@corleonedk: om det var en hjælp ved jeg ikke, men jeg fandt da ud af at grunden til at det tilsyneladende ikke virker, er at programmet ikke bliver "installeret", men bare fungerer i en mappe der bliver lagt hvor man nu vil!! Programmet kører så derfra ! Dette bevirker at programmet ikke bliver registreret i registreringsdatabasen... Jeg kan så bare ikke forstå at en tidligere version af programmet sagtens kunne køre. (Kan dog heller ikke få den gamle version til at køre efter at jeg skiftede til den nye version!) :-(

Jeg lader lige tråden køre lidt, men ellers er det corleonedk der står til at få points denne gang...

-Jesper
Avatar billede corleonedk Nybegynder
28. december 2008 - 12:55 #4
Kommer den med en melding hvis du prøver en ældre version ?
07. januar 2009 - 09:05 #5
nej, slet ikke.
Men før kunne jeg vælge den gamle version, derinde hvor man nu vælger de programmer man vil sætte som standard.
Nu kan jeg ikke få lov at vælge nogen af de to versioner !!

-Jesper
Avatar billede corleonedk Nybegynder
07. januar 2009 - 09:28 #6
Jeg går ud fra at du har slettet den nyere version igen..
Prøv som et langskud at køre Ccleaner,og se om den kan fange noget i registrerings databasen.Selv om programmet ikke bliver registreret kan der sagtens have sneget sig noget ind alligevel..

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar].Sig Nej til den !
Lad programmet foretage en oprydning...