Avatar billede flemming-s Nybegynder
26. december 2008 - 00:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg et scorekort til golf

Jeg er skal have lavet et scorekort til golf. Målet vil være at kunne indtaste en rundes slag og efterfølgende lave noget statistik på de forskellige huller.
Der vil være en række delfunktioner der skal fungere i regnearket for at det efterfølgende vil være let at bruge scorekortet.

1. I data skal det være muligt at indtaste sit handicap ( se b3-data)og efterfølgende vil tildelte slag pr hul automatisk stå i kolonne F-HGC-18 hul).
Reglen er således: Antal ekstra slag tildelt pr hul er styret af konverteringstabel ( se e25-data)resultatet skrives i kolonne F-HGC-18 hul).

2. Mere her senere

Regnearket er lagt op på http://www.gratisupload.dk/download/20256/

på forhånd mange tak og jeg giver gerne flere point når ovenstående er brugt op.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
26. december 2008 - 09:22 #1
2. Formlen i (H-HGC 18 hul) skal ændres således at hvis Antal slag (g2-HGC 18 huler)er mere end  Par + slag >=2 så skal h2 være 0. Når der ikke er skrevet noget i slag skal h2 også være 0.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
01. januar 2009 - 10:35 #2
2. Formlen på do ser pt sådan ud : =HVIS(G2>0;D2+F2-G2+2;0) Hvordan skal den se ud for at opfylde ovenstående ?
Se formlens sammenhæng på :http://www.gratisupload.dk/download/20256/

Der er ikke rigtig noget respons på dette spørgsmål,nogen bud på hvorfor ?
Avatar billede excelent Ekspert
02. januar 2009 - 11:23 #3
Jeg gætter på der ikke kommenteres fordi man ikke umiddelbart kan overskue omfanget af besvarelsen

Hvad skal formlen beregne hvis G2 ikke er tom og G2<par+slag ?
=HVIS(G2="";0;HVIS(G2>D2+F2;0))

Hvad betyder denne Par + slag >=2
Avatar billede flemming-s Nybegynder
02. januar 2009 - 14:35 #4
Par betyder hullets idiale antal slag. Det er så sådan at man får point i forhold til hvor mange slag man reelt har slået. Hvis man bruger lige så mange slag som hullets par får man 2 point. En mindre = 3 point ...  Et slag mere = 1 point

og HVIS man så bruger 2 eller flere slag mere end par får man 0 point.

Håber det var tydeligt eller må du sige til .
Avatar billede excelent Ekspert
02. januar 2009 - 15:53 #5
ok jeg aner intet om golf regler så send en mail så tager vi det step by step
først test min formel og fortæl hvad den mangler
derefter spørgsmål 1 den må du nok uddybe lidt
pm@madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede excelent Ekspert
04. februar 2009 - 16:48 #6
ok løsningen blev :

Sub Handikap()
Rem denne Makro beregner ekstra slag pr hul ud fra handikap
Dim hul(62)
Set sh1 = Sheets("Data base 1")
Set sh2 = Sheets("Scorekort")
'hkap = sh1.Cells(5, "N").Value ' kolonne hvor ekstra slag beregnes
hkap = sh2.Cells(5, "G").Value
h = hkap
For t = 1 To hkap
For j = 1 To 18
If h > 0 Then hul(j) = hul(j) + 1: h = h - 1
Next
For t = 1 To 9
sh2.Cells(t + 7, "F") = hul(sh2.Cells(t + 7, "E").Value)
sh2.Cells(t + 17, "F") = hul(sh2.Cells(t + 17, "E").Value)
Next
End Sub

Sub SletSkorekort()
Dim chkbx As OLEObject
Set sh = Sheets("Scorekort")
sh.Range("C5") = "" ' dato
sh.Range("G8:G16,G18:G26") = "" ' Score
sh.Range("I8:I16,I18:I26") = "" ' Kølle
sh.Range("R8:U16,R18:U26") = "" ' Fokus-teknik
sh.Range("J8:Q16,J18:Q26") = False ' Checkbokse
'Range("M5,Q5") = ""
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
12. februar 2009 - 19:48 #7
husk at lukke
Avatar billede flexp Praktikant
15. februar 2009 - 17:17 #8
Efer en pause er det tiden at fortsætte elektronisk scorekort.

Jeg har oploadet seneste udgave på: http://www.gratisupload.dk/download/24067/

1. Handicap ændres pt i faneblad (fb) Data base1 (db1) i celle m6. Det skal ændres til indtasing af handicap indtastes i fb scorekort g6.( uden minustegn eller skla der laves en anden løsing) Efterfølgende skal handicap og slag skrives i db1 kolonne m og n ud for aktuel indtastningsdato (den linje der opstår ved Gem/ryd i db1 og db2)
Avatar billede excelent Ekspert
20. februar 2009 - 17:08 #9
Du lukker et spørgsmål ved at markere box med mit navn og derefter klikke accepter.
Opret derefter et nyt spørgsmål, der er formentlig ingen som opdager det i denne tråd
Avatar billede flexp Praktikant
22. februar 2009 - 19:19 #10
Jeg kan ikke finde det sted hvor jeg kan tilskrive point. Du skriver 'markere box med mit navn'Det eneste der er synligt på min skærm er Logoet kasket karl og excelent. Når jeg trykker på excelent kommer jeg ind på din profil og på den side kan jeg ikke tildele point .
Kan du forklare det anderledes så jeg kan give dig dine velfortjente point.
Avatar billede excelent Ekspert
22. februar 2009 - 19:38 #11
jeg kender ikke andre metoder

men er du ikke kommet ind på det forkerte spørgsmål ?
Avatar billede flexp Praktikant
22. februar 2009 - 19:47 #12
Jeg kikker på svar #9  på denne side
Maker box med mit navn er det = der hvor der står excelent ?
Avatar billede excelent Ekspert
22. februar 2009 - 21:02 #13
Dette spørgsmål er oprettet af bruger : flemming-s

dit brugernavn er flexp !!!
Avatar billede flemming-s Nybegynder
22. februar 2009 - 22:24 #14
jep det hjalp. Eksperten har åbenbart forbyttet min profil ved deres ændring for nyligt med en gammelt profil jeg har brugt engang.