Avatar billede jimmbo Nybegynder
26. december 2008 - 23:36 Der er 35 kommentarer

Min computer fryser?

Hej
Jeg sad i går og så film på min computer, og lige pludselig crashede min computer og jeg skulle genstarte. Efter jeg genstartede så jeg filmen færdig, og begyndre på et ny film - så crashede den igen. Jeg tænke ikke mere over det og slukkede min computer.
Her i morges fik jeg så den geniale idé at lade windowds fejlsøge harddisken hvor filmen ligger, men den fandt ikke noget. Så jeg prøvede at søge på mit C-drev. Den fortalte mig der heller ikke var fejl der, men da jeg så kom ind i Windows igen var helved løs. Nu crasher den konstant, og jeg kan ikke være i windowes i mere end 1 min, før alt fryser fast.
Jeg har prøvet at scanne for virus, men den nå ikke at blive færdig før skærmen låser igen.
- Og nogle gange når jeg har genstartet står den og biber som en sindssyg.

Så nu er mit spørgsmål til jer: Kan jeg rede min computer, eller skal jeg formatere?

Lyden er denne: http://www.myupload.dk/showfile/128938030e3.amr/

Og jeg har hørt nogle sige det kan være ramene. Er det også jeres dom?
Avatar billede sovetryne Nybegynder
27. december 2008 - 01:07 #1
Formatering er ALTID den allersidste løsning. Udover at du først skal lave en backup af dine vigtige filer, skal du være klar over, at du mister alle dine gemte passwords, indstillinger, osv. Har du en mulighed for at starte computeren, og poste en HiJackThis-log? Du kan finde HiJackThis her: http://majorgeeks.com/download3155.html

Venlig hilsen

Albert van Harten
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2008 - 02:15 #2
Der er ikke nogen af koderne som passer på den lange lyd. Så det er ikke til at svare
på. Rammene er altid et godt sted at starte, når man går i blinde. Du kan undersøge
dem med et microsoft program, som kan bootes op på en CD:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Et andet godt sted er grafikkortet. Men du skriver jo ikke hvad det er for en slags
computer. Hvis det er en stationær, med on board grafikkort, kan du prøve at sætte
et kort i, og afinstallere on board kortet.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
27. december 2008 - 10:06 #3
Jeg ved ikke om det er rigtig hvad jeg har gjort men:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:04:02, on 27-12-2008
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Unable to get Internet Explorer version!

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Windows\System32\Ctxfihlp.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Microsoft Xbox 360 Accessories\XBoxStat.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe
C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\brs.exe
C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Windows\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Users\Jimmi\Desktop\hijackthis_sfx\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - Default URLSearchHook is missing
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [XboxStat] "C:\Program Files\Microsoft Xbox 360 Accessories\XboxStat.exe" silentrun
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl8] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PDVD8LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BDRegion] C:\Program Files\Cyberlink\Shared Files\brs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe" /hide /waitservice
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [IndxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe" ASO-616B5711-6DAE-4795-A05F-39A1E5104020
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: PokerStars - {3AD14F0C-ED16-4e43-B6D8-661B03F6A1EF} - C:\Program Files\PokerStars\PokerStarsUpdate.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nlaapi.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\napinsp.dll
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\windows\system32\pnrpnsp.dll' missing
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O13 - Gopher Prefix:
O15 - ProtocolDefaults: '@ivt' protocol is in My Computer Zone, should be Intranet Zone
O15 - ProtocolDefaults: 'file' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O15 - ProtocolDefaults: 'ftp' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O15 - ProtocolDefaults: 'https' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\EHttpSrv.exe
O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: TeamViewer 3 (TeamViewer) - Unknown owner - C:\Program Files\TeamViewer3\TeamViewer_Service.exe" -service (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - %ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

Det der ram program, det forstår jeg ikke lige hvordan man skal bruge. Skal man bruge diskkette?
Mit grafikkort er ikket et onbord, det er et Nvidia inno3D 8800GTS.
27. december 2008 - 11:22 #4
Avatar billede sovetryne Nybegynder
27. december 2008 - 12:55 #5
Hmm, jeg kan se, at jeg vist nok kom med et forkert link til HiJackThis. Siden merijn.org er nede, vidste jeg ikke så hurtigt hvor den nyeste version fandtes, så jeg skrev bare på Google "Download Hijackthis", og fandt MajorGeeks. Nå men pyt med det.

@jimmbo
Til at starte med, syntes jeg at din log så rimelig ren ud. Godt nok mange programmer, hvor jeg ville fjerne en del for at opnå en bedre performance, men da jeg begyndte at læse din log, så jeg ikke noget problematisk. Indtil jeg kom i den sidste del:
De der PnkBstrA- og PnkBstrB-services skal under alle omstændigheder ud.
Til at starte med, må du sætte dem på Deaktiveret, ved at holde Windows-tasten (mellem venstre Ctrl- og Alt-tasten på dit tastatur) ned, og trykke samtidig på R.
Der popper nu en boks op, hvor du skriver:
Services.msc
Derefter klikker du på OK.
Du får nu et sikkerheds-spørgsmål om at denne handling kræver administrator-rettigheder, og der klikker du på "Ja".
Efter nogle sekunder kommer der et vindue med en liste med alle "tjenester", din Windows indeholder. I den liste finder du PnkBstrA, og dobbeltklikker på den. Omkring midt i det nye vindue står der "Automatisk", den kan du ændre til "Deaktiveret".
Det samme gør du med PnkBstrB, efter du har klikket på OK. Når det er gjort, må du gerne genstarte din computer.

OBS! Dette er IKKE løsningen til problemet, men du er godt på vej.
Jeg vil anbefale at du henter både Spybot Search & Destroy (www.safer-networking.org) og Superantispyware (www.superantispyware.com), for at gennemgå din computer for malware. Hvis den stadigvæk ikke kører optimalt bagefter, er det en god idé at køre Trojan Remover...

Venlig hilsen

Albert van Harten
Avatar billede jimmbo Nybegynder
27. december 2008 - 13:03 #6
Hej.
Inden jeg begynder på redigeringe, vil jeg lige høre nogle ting.
Skal jeg bruge en anden Hijackthis, og smide den log her ind?

Og ser det ud til det er en virus jeg har?
- For jeg kan som sagt ikke når at scanne med min viruscanner før min computer fryser. Det skal lige siges jeg ikke har prøvet det der windows-tast-trick endnu.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
27. december 2008 - 13:39 #7
Hej igen folksen
Jeg har lige prøvet at installere Spybot, og da jeg satte den til at scanne gik det også fint til den nåede til 329855/359681.. Der stødte den på "zlob.downloader.bs" og så frøs den igen.
Er det bare sort uheld, eller er det "zlob.downloader.bs" der fik den til at fryse?
27. december 2008 - 15:35 #8
Under alle omstændigheder så en frisk Log med nævnte http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe ...
Avatar billede sovetryne Nybegynder
27. december 2008 - 15:50 #9
@Jimmbo
At du har en virus-agtigt noget, er et faktum. Den der PnkBstrA og PnkBstrB er malware. Men om det er årsagen til, at din computer fryser, er jeg ikke sikker på.
Jeg tror heller ikke at zlob-downloader.bs er årsagen til, at din computer fryser, det er sådan at Spybot Search & Destroy gennemgår en masse malware ved hjælp af såkaldte fingeraftryk af kendte malware. Så det er rent tilfældigt at computeren fryser lige der. Men har du prøvet at starte din computer i fejlsikret tilstand? Hvis du ikke ved hvordan man gør, hører jeg gerne fra dig. Men det kan være at du kan fuldføre en scanning med Spybot Search & Destroy i fejlsikret tilstand.

Du må meget gerne lave en log med den nyeste version af HiJackThis.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
27. december 2008 - 16:22 #10
Sidst jeg gik i fejlsikkertilstand, fik jeg "blue screen of death".

Men her er den sidste hijack:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:22:00, on 27-12-2008
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Unable to get Internet Explorer version!
Boot mode: Safe mode

Running processes:
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Users\Jimmi\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - Default URLSearchHook is missing
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [XboxStat] "C:\Program Files\Microsoft Xbox 360 Accessories\XboxStat.exe" silentrun
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl8] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PDVD8LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BDRegion] C:\Program Files\Cyberlink\Shared Files\brs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe" /hide /waitservice
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [IndxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe" ASO-616B5711-6DAE-4795-A05F-39A1E5104020
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: PokerStars - {3AD14F0C-ED16-4e43-B6D8-661B03F6A1EF} - C:\Program Files\PokerStars\PokerStarsUpdate.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\windows\system32\pnrpnsp.dll' missing
O13 - Gopher Prefix:
O15 - ProtocolDefaults: '@ivt' protocol is in My Computer Zone, should be Intranet Zone
O15 - ProtocolDefaults: 'file' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O15 - ProtocolDefaults: 'ftp' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O15 - ProtocolDefaults: 'https' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\EHttpSrv.exe
O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: SBSD Security Center Service (SBSDWSCService) - Safer Networking Ltd. - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDWinSec.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: TeamViewer 3 (TeamViewer) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer3\TeamViewer_Service.exe

--
End of file - 5554 bytes

Forresten når min computer har låst sig i windows, bliver jeg nødt til at resette den, men så bliver skærmen bare sort og så hylder computeren igen.

Og jeg netop LIGE prøvet at scanne i fejlsikkertilstand, og der frøs computeren igen.
Avatar billede f-arn Guru
27. december 2008 - 16:39 #11
Avatar billede sovetryne Nybegynder
27. december 2008 - 16:53 #12
@f-arn
Tak! Jeg må have forvekslet de der services med noget andet - men der var to tjenester med noget A og B, der før i tiden gjorde en computer til at fryse.

@Jimmbo
Som F-arn skriver, er PnkBstrA og PnkBstrB tilsyneladende IKKE en virus. Altså kan man ikke se ud fra din log (heller ikke den nye) at du har en virus. Derimod KAN Daemon Tools indeholde en malware, men jeg har ikke endnu fundet bevis dertil.

Jeg begynder langsomt at formode, at det måske ikke er noget softwaremæssigt, der gør at din computer er "dum". Lykkedes det at køre Spybot Search & Destroy og SuperAntiSpyware helt igennem, og fjerne skidt på den måde? Og har du fundet Trojan Remover? Den er i stand til at fjerne rootkits - noget som man som regel ikke kan se i en HiJackThis-log.

Venlig hilsen

Albert van Harten
Avatar billede f-arn Guru
27. december 2008 - 17:08 #13
Kan du komme på nettet med den, eller har du adgang til en anden computer?
Avatar billede jimmbo Nybegynder
27. december 2008 - 17:10 #14
Hej Albert

Jeg kan ikke gennemføre en scanning med værken Spybot eller SuperAnti, så det er sikkert en hardware fejl?

Findes der nogle programmer der tester om ens hardware virker ordenligt?
Avatar billede jimmbo Nybegynder
27. december 2008 - 17:18 #15
f-arn
Jeg kan godt komme på nettet, men den fryser inden for 5 min.

Jeg sidder pt. ved min anden computer.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2008 - 17:42 #16
Fik du undersøgt dine ram?  jasveg 27/12-2008 02:15:26
Avatar billede f-arn Guru
27. december 2008 - 17:45 #17
Avatar billede jimmbo Nybegynder
27. december 2008 - 18:17 #18
Jasveg: Nej, for jeg havde problemer med programmet. Skal jeg bruge floppydisk eller hvad?

f-arn: Jeg kan ikke nå at køre et scan før den fryser.
Avatar billede f-arn Guru
27. december 2008 - 18:57 #19
Har du prøvet at boote fra din vista cd?
Avatar billede jimmbo Nybegynder
27. december 2008 - 19:03 #20
Nej.. Jeg tør slet ikke noget i den stil. Jeg har overvejet at formatere, men jeg er bange for den fryser i installertionen.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2008 - 19:06 #21
Ang. ramtest. Ja floppy eller CD.
27. december 2008 - 19:21 #22
Generelt -> UltimateBoot CD -> http://www.ultimatebootcd.com/ + http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html

Der er alverdens HARDWARE test programmer. Uanset hvad du har instaleret af OS / Software iøvrigt...
Avatar billede f-arn Guru
27. december 2008 - 19:22 #23
Prøv alligevel - hvis det virker er det jo vista installationen den er gal med. Så kan du reparere den fra cden. Deaktiver nettet imens.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
27. december 2008 - 20:12 #24
Karise Larry:
Jeg må lige prøve det. Hvis det ikke tager for lang tid at teste.

f-arn:
Jeg må lige prøve om jeg kan finde min cd så.
Avatar billede sovetryne Nybegynder
27. december 2008 - 22:01 #25
@Jimmbo

Prøv køre Trojan Remover igennem: http://www.simplysup4.com/download/dl/trjsetup.exe
ALT hvad den finder som "dårligt" må blokeres - jeg har brugt programmet på utallige computere, og har nok aldrig fortrudt. Hvis dette ikke hjælper, så vil jeg begynde på en reparation fra Vista-dvd'en, men jeg ville stadigvæk IKKE formatere harddisken.

Når du bruger Trojan Remover, prøv ignorere den dårlige danske oversættelser der kommer på din skærm. "Indskrive nemlige Updaterer? Jer skal være sammenhængende hen til den indre" betyder nok noget i retningen af "Vil du starte opdateringsprogrammet? Det medfører at du erklærer dig enig med vore betingelser".
Avatar billede jimmbo Nybegynder
28. december 2008 - 00:27 #26
Nu prøvede jeg at installere Trojan Remover, og den frøs lige da installerationen var færdig. Da jeg resatte hylede den, og efterfølgende resatte jeg den igen der forblev sklrmen bare sort, næste reset talte den ramene og prosessor kræft og kom ikke videre, sidste reset kom den til vista loget, og der frøs den igen.

Så jeg må nok vente en timdes tid, før jeg kan prøve igen.

Men noget tyder på jeg ikke selv kan lave den.
Avatar billede f-arn Guru
28. december 2008 - 11:02 #27
Jeg synes du skal lade være med at installere mere på computeren før du i det mindste kan starte op i fejlsikker tilstand uden den fryser. Prøv at lave den cd Karise Larry foreslår og kør nogen hardware tests. Bagefter kan du eventuelt prøve en repair fra vista cden.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
28. december 2008 - 11:20 #28
f-arn: det lyder fornuftigt. Så jeg skal brænde ultimatebootcd ud, og prøve den?
Jeg prøver lige senere, så vender jeg tilbage med et resultat.
28. december 2008 - 11:29 #29
... jeps - 'leg' med nævnte [UltimateBoot CD] !
Bare for at dele problemet på midten (Hardware/Software)
Avatar billede sovetryne Nybegynder
28. december 2008 - 12:41 #30
Jeg ved ikke lige hvad du mener med "hyler", men kan du se i BIOS hvor varm din CPU er? Muligvis er det, der er problemet. Har du en bærbar eller en stationær?
Avatar billede jimmbo Nybegynder
28. december 2008 - 12:53 #31
Sovetryne: Med hyler mener jeg den kommer med lange bib, som i lydfilen i toppen. Sidst jeg så var min cpu vist 43 grader.
Og det er en stationær.
Avatar billede sovetryne Nybegynder
28. december 2008 - 13:39 #32
@jimmbo
Nu har jeg endelig hørt den der audiofil. Jeg var ikke så meget for at jeg måtte installere et program for at kunne konvertere filen, men nu lykkedes det altså at høre filen.
Jeg er nu 100% sikker på, at det er et hardware-problem. Eftersom din cpu er 43 grader eller noget deromkring, går jeg ud fra, at det er dit grafikkort, der bliver alt for varm. Sjovt nok var min kones første reaktion da jeg afspillede lydfilen: "Der er noget der bliver for varmt. Det behøver ikke være processoren, men det kan godt være grafikkortet".
For at kontrollere det (hvis grafikkortet støtter det) kan du downloade HWmonitor fra http://www.cpuid.com/hwmonitor.php . Men du kan også bare se om du kan få fat på et andet grafikkort, bare for at teste. Umiddelbart satser jeg på grafikkortet.

Jeg ved ikke hvorvidt jeg er i stand til at vejlede dig mere - jeg skal nu en tur i biffen, og bagefter rejser jeg udenlands. Om ikke andet kan du lige smide mig en mail: ahar@havecom.eu

Albert van Harten
Avatar billede jimmbo Nybegynder
28. december 2008 - 23:38 #33
Hej
Nu må HWmonitor lige vente: Min computer har crashet i biose, og vist sortskærm op til flere gange i opstarten, og efter 8 forsøg kom jeg til windows hvor den frøs før jeg nåede skrivebordet.
Avatar billede napster2009 Nybegynder
21. marts 2010 - 18:22 #34
Hej Eksperten
jeg står med et lidt lignende problem, jeg bruger lidt tid på
Grand Theft Auto IV
Og jeg oplever desværre at efter noget tid så bliver der sort skærm, (No signal input) 5 sekunder efter fryser mit tastatur og lyden hakker ekstremt (fryser) og min computer genstarter efter lidt.
Jeg er ved at være utrolig træt af det.
Jeg har en Intel Corei7 2.6 ghZ
3 Gb DDR3 ram pc3 12800
Asus P6T Deluxe V2 bundkort
620 Watt strømforsyning
ATI Radeon 5850 1 GB GDDR5
Avatar billede sovetryne Nybegynder
01. april 2010 - 01:15 #35
@napster2009
Jeg gætter på, at der er noget der bliver for varm i din computer. Som sagt før: det kan være grafikkortet, eller processoren. Du siger at lyden hakker, så jeg satser på at du ikke bruger lydkortet der sidder "onboard" på dit bundkort, men som er sat ind i et PCI-slot, og at det sidder for tæt til grafikkortet. Men prøv lave en screendump (skærmbillede) af det program, hvor jeg har linket til før ( http://www.cpuid.com/hwmonitor.php ), og giv mig et link til, hvor jeg kan finde billedet. Så skal jeg lige tjekke det.

Undskyld forresten at det tog lidt tid, men kom lige i tanker om at jeg havde fået en mail om, at der var skrevet i denne tråd :)

Albert van Harten
Havécom Danmark