27. december 2008 - 12:04 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Vista helt, samt HP Rescue disc

Hej

Jeg er normalt vant til at formatere, ved at indsætte min Windows XP disk, og formatere den vej.

Men jeg har en HP bærbar computer, hvor der var installeret Windows Vista fra start. Samt en masse forudinstalleret fra HP.

Jeg ønsker at fjerne mit Windows Vista helt, samt ALT fra HP, og vil høre om nogen herinde ved hvordan jeg gør dette?
Jeg vil købe Windows XP Home Edition, og installere dette i stedet.

Jeg håber meget på hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2008 - 12:11 #1
27. december 2008 - 13:11 #2
Hvis jeg bruger det program, kan jeg så bare sætte Win Xp cd'en i bagefter, og installere Windows XP??
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2008 - 14:30 #3
Yes
27. december 2008 - 15:40 #4
Generelt ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

Og du er sikker på at der findes XP driver(s) til netop din "HP bærbar computer"'s Hardware ?
Du bør undersøge det først!!!
28. december 2008 - 09:29 #5
Tak for linket til den artikel...

Nej det har jeg desværre ingen anelse om...
Måske spørger jeg dumt, men hvordan finder jeg ud af dette? :S
28. december 2008 - 10:48 #6
Model, fabrikat, type, ... på din "HP bærbar computer" ?
28. december 2008 - 18:09 #7
Det er en HP Pavilion dv6000, med model nr: 6223eu
28. december 2008 - 22:11 #8
Alle drivers til "HP Pavilion dv6223eu Notebook PC" med Styresystem = XP

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&dlc=da&cc=dk&product=3360490&lang=da

Download (næsten) alle pakkerne til en passende placering/medie; klar til at install EFTER standard XP instalation som http://www.eksperten.dk/artikler/1104 beskriver...

Når du ruller XP CD'en så slet _alle_ partioner ...
29. december 2008 - 22:01 #9
Okay... nu tror jeg snart jeg er rustet så jeg kan begynde.
Nu skal jeg have købt Windows XP.

Jeg tænkte på at jeg har kun 1 harddisk i min computer, men har jo en masse ting jeg gerne vil have gemt. Kan jeg "dele" min harddisk i 2, eller vil det være bedst at gemme mine ting på en anden computer??
30. december 2008 - 11:24 #10
... kommer an på størrelsen af HD'en...

Se i http://www.eksperten.dk/artikler/1104 ...

Under alle omstændigheder bør du ikke lade rub og stub være på én partion...
30. december 2008 - 16:15 #11
Hvis jeg så låner en ekstern harddisk, og gemmer alle mine ting på den.
Så skulle jeg vel være klar nu? Når jeg har hentet alle de Hp opdateringer på den side, og har dem klar til at installere lige efter killdisk.
04. januar 2009 - 09:40 #13
Tusind tak for svarene... jeg kan godt nok ikke gøre det endnu, da jeg lige skal have købt Windows XP, samt min kæreste skal være færdig med at bruge computeren til skolen :)

Vil i lægge et svar??
04. januar 2009 - 12:43 #14
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede phones Nybegynder
10. januar 2009 - 16:54 #15
Jeg er selv i gang med at finde ud af det sanmme. Tror jeg har knækket koden. Hvis der ligger et recovery image som partion, skal det dø - før du kan installer XP. Opret for en sikkerheds skyld et par recovery DVD'er.

http://www.eksperten.dk/spm/859200
Avatar billede phones Nybegynder
10. januar 2009 - 16:55 #16
PS husk og find XP driver til maskinen :-) ellers ender du sikkert uden netkort eller lign :-(
11. januar 2009 - 14:59 #17
Nu kommer jeg lidt i tvivl. Jeg har købt Windows XP, og brændt Killdisk over på en CD.
Men efter dine 2 indlæg phones, har jeg lige nogle spørgsmål.

Der ligger jo sådan en Recovery på min HP.
Vil den ikke også blive slettet når jeg kører Killdisk??

Og med hensyn til XP drivers, var det så ikke dem der blev linket til længere oppe, fra HP??
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2009 - 15:40 #18
Jo hele disken slettes
15. januar 2009 - 22:14 #19
Så er det ordnet... og hold op hvor er det bare dejligt at have XP på den i stedet for Vista. Tusind tak for hjælpen!!!
Jeg kunne godt tænke mig hvis helgec vil lægge et svar, så karise og ham kan dele :)

Jeg har lige et tillægsspørgsmål..
Da jeg havde Vista passede hverken tiden, eller datoen ikke. Det kom bare lige fra en dag til en anden, hvor datoen aldrig rykkede sig, og uret bare angav et tilfældig klokkeslet.

Nu har jeg så lavet Killdisk, og installeret XP, og den gør det sørme også der. Er det så noget inde i computeren der er gået i stykker???
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2009 - 06:48 #20
Jeg samler ikke point så snup selv mine eller giv dem til "karise_larry"  Vedr. klokken, det lyder som et BIOS problem det kan muligvis afhjælpes med et nyt batteri på bundkortet
16. januar 2009 - 09:32 #21
Okay helge :) Men du skal i hvert fald have mange tak for killdisk programmet.
Avatar billede phones Nybegynder
19. januar 2009 - 11:33 #22