Avatar billede janny Nybegynder
27. december 2008 - 12:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skrive "lodret tekst"

Hej

Hvordan skriver jeg lodret tekst i Nero Cover Designer?

Jeg har valgt: DVD-boks > Tomt dokument > 2 diske > Indlæg.

I feltet med "ryg-teksten" vil jeg så gerne kun skrive en tittel på boxen som står lodret. F.eks: DR2 Tema - Frimurerne.

Håber at formuleringen giver mening :-)

JH
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2008 - 12:16 #1
nu er det længe siden jeg har prøvet det,og har ikke lige nero installeret for tiden, men så vidt jeg husker, så skriver du det først vandret, og så kan du tage fat i det med musen og hive / dreje / rotere teksten
Håber at formuleringen giver mening :-)
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2008 - 12:24 #2
altså bare skrive teksten vandret, derefter tage fat i et hjørne af tekst boksen og rotere, og du kan derefter tage fat i boksen og hive den på plads hvor den skal ligge på ryggen, og den kan eventuelt hives længere, kortere, højere, lavere for presis tilpasning
Avatar billede janny Nybegynder
27. december 2008 - 12:30 #3
Hmm!

Jeg har to tekst-muligheder: Kunstnerisk tekstværktøj og Tekstbox værktøj. Kan sq ikke lige hitte nogen "roter-muligheder"

JH
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2008 - 12:37 #4
du vælger eksempelvis Kunstnerisk tekstværktøj og indsætter noget tekst, derefter tage fat i et hjørne af den indsatte tekst og rotere, og du kan derefter tage fat i teksten og hive den på plads hvor den skal ligge på ryggen, og den kan eventuelt hives længere, kortere, højere, lavere for presis tilpasning
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2008 - 12:43 #5
altså brug Kunstnerisk tekstværktøj skriv noget tekst et eller andet sted på coveret, lige meget hvor, ude til venstre klik for oven på pilen, så du laver musen til pege redskab, klik derefter en gang på den tekst du skrev, så kan du rotere den ved at tage fat i pilen den viser i hjørnet, derefter kan du hive i teksten ved at tage fat i kanterne, så kan du hive den på plads og ligge på ryg feltet.

jeg instalerede nere, og har lige afprøvet det  c",)
Avatar billede janny Nybegynder
27. december 2008 - 13:54 #6
He he, man skal jo bare gøre som du skriver :-) tak for hjælpen, nu virker det. Smid et svar, så likker jeg.

Mvh. Jan
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2008 - 14:01 #7
c",)
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2008 - 14:06 #8
PS, hvis du højre klikker på teksten og vælger "egenskaber" så kan du vælge skrift typer størrelser farv er osv.