Avatar billede bering Nybegynder
27. december 2008 - 12:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling til nyt grafikkort

Hej. Jeg er ikke den store computerspiller, men kunne rigtig godt tænke mig at prøve det nye Left 4 Dead. Jeg har en computer med en Intel Core duo 2 4500 (2,2 GHZ) og 6 GB RAM der kører Vista 64-bit. Jeg er ret sikker på at jeg bliver nødt til at opgradere grafikkortet for at spille. Mit nuværende kort står beskrevet som et Nvidia Geforce 7300 i Device Manager og får ret dårlig score i Windows Experience Index. På Steam hjemmesiden anbefales Nvidia 7600 eller bedre (http://store.steampowered.com/app/500/).

Jeg ved ingenting om grafikkort og vil derfor gerne have et råd til et godt grafikkort at opgradere til. Helst ikke alt for dyrt. Svar gerne med et link til edbpriser.dk, det vil gøre shoppingprocessen endnu lettere :-)
Avatar billede bering Nybegynder
27. december 2008 - 12:18 #1
Ekstra oplysning: jeg har mulighed for at tage et HIS Excalibur Radeon 9550 grafikkort fra en anden maskine og sætte over i ovennævnte maskine. Men jeg kan ikke helt gennemskue om det er en forbedring?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419269&searchArea=&Soegeord=ati+radeon+9550
Avatar billede djmaster Nybegynder
27. december 2008 - 13:14 #2
Se her: http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce-graphics,2086-7.html

Radeon 9550 er ikke noget særlig godt grafikkort. Jeg ville nok købe et nvidia geforce 9800GT eller radeon 4850. De koster omkring 1000kr, og er rigtig gode grafikkort til prisen.

Læs evt. de andre sider i den artikel jeg linker til, hvis du ikke vil ofre 1000kr på et nyt grafikkort. Du kan jo se hvad grafikkortet skal hedde hvis det skal være ligeså godt eller bedre end et nvidia 7600.
Avatar billede bering Nybegynder
06. januar 2009 - 20:33 #3
Tak for svaret.