Avatar billede dosto Praktikant
27. december 2008 - 16:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skifte DVD drev

Hej. Jeg har en stationær Acer Aspire E512 med et slidt cd-dvd drev/brænder. Nu vil jeg så skifte det ud, men efter at have fjernet siderne og låst klemmerne op, kommer problemet. Hvordan får jeg front panelet væk så jeg kan få det gamle drev ud og det nye ind? Det er ferietid og derfor trængsel ved pc'en, så jeg kikker herind en gang imellem for at se om der er kommet nogle svar. Her er et link                                              http://global.acer.com/products/desktop/ase560.htm#03
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
27. december 2008 - 16:16 #1
Der burde sidde sådan nogle små 'paler' der holder hele fronten på kabinettet. Disse er lavet af hård plast, og kan vippes forsigtigt ud med en skruetrækker, og så kan du trække dit gamle cd drev ud. Ellers burde du kunne trække drevet ud 'baglæns' altså mod strømforsyningen.
Avatar billede dosto Praktikant
27. december 2008 - 17:53 #2
Jeg kan ikke se nogen under bunden (kender det fra det sidste kabinet jeg havde) og heller ikke på siden og toppen. Mht. til baglæns; efter jeg har løsnet klemmerne, kan jeg kun trække det en cm. mod strømforsyningen (det "låser")
Avatar billede dosto Praktikant
28. december 2008 - 15:26 #3
Der sider faktisk nogle "paler" på indersiden af frontpanelet, helt gemt mellem kanten og "montringskassen", og, JAAAAAAAAA, det lykkedes. Tak for hjælpen, lægger du et svar?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
28. december 2008 - 16:15 #4
super...godt du fandt dem :)