Avatar billede styrmand Nybegynder
29. december 2008 - 17:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ingen CD/DVD drev og spil

Min dreng har fået en bærbar i julegave. Det er en lille Packard Bell Dot, som ikke har egete cd/dvd-drev.
Han spiller nogle spil, som kræver, at original cd/dvden er til rådighed. Derfor skal han tilslutte vores store eksterne drev - men det er jo ikke så smart, når han "er ude med den bærbare".
Findes der en generel metode, til at placere f.eks. en original cd på et sd kort eller lignenede?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2008 - 19:53 #1
Hvad med at prøve at lave et image af cd-rommen og mounte det med Daemon Tools?
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2008 - 20:09 #2
Nemlig, enig med john :)

Kræver lidt arbejde, men efter hvad jeg lige kan se, så har den PB en 160Gb harddisk så skulle det ikke være et problem med plads :)

Lav cd om til ISO:
http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/Lav_CD/DVD-images_med_Isobuster

Deamon tool:
http://www.piratgruppen.org/spip.php?article409
Avatar billede styrmand Nybegynder
29. december 2008 - 23:46 #3
I princippet virker det, men Sims accepterer ikke den monterede ISO som original. Den beder i hvert fald om original DVDen, selv om iso filen er monteret.

Jeg er ikke sikker på om jeg gør det helt rigtigt.

I Isobuster vises en træstruktur over den aktuelle CD/DVD

Når jeg højreklikker på den øverste node, kan jeg gemme (De kalder det at udpakke?) indholdet på 2 måder. Enten som Indhold eller Image.
Førstnævnte lagrer en bibliotekststrukur, som indeholder iso-filen, sidstnævnte laver bare en isofil.
Begge metoder beder mig desuden lagre en .CUE-fil?

Når jeg flytter isoen over på f.eks. et SD card og motrerer den derfra med Daemon Tool, bliver jeg som sagt, stadig bedt om at indsætte originalDVDen?

Gør jeg mon noget forkert?
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2008 - 11:18 #4
Tror ikke du gør noget forkert, og jo du skal også lagre en .CUE fil - se:
http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/Lav_CD/DVD-images_med_Isobuster

Istedet for at lade spillet ligge på SD, så lig spillet ind i en mappe på C-drevet og mounte det derfra. Nogle spil har den mærkelige idè at de helst skal installeres på c
Nogle spil er også kopi beskyttet og vil ikke acceptere at der er installeret Deamon tool eller Alcohol 120 - kender dog ikke til Sims spillene, men det kan være en mulighed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2008 - 16:02 #5
corleonedk - forkert.
Hvis der laves en såkaldt "nocd patch" er det udvikleren af spillet der laver disse.
At henvise til gamecopyworld er ikke tilladt, da det ikke kan bevises hvor disse kommer fra. Henvis i stedet til producentens hjemmeside, hvor disse "patch" vil kunne findes, hvis de eksisterer.

I dette tilfælde kan jeg fortælle at det ikke laves af EA.
Avatar billede snowball Novice
30. december 2008 - 16:58 #6
Kommentar fra corleonedk 30/12-2008 12:34:37 er blevet fjernet da vores regler - http://www.eksperten.dk/regler.phtml - meget klart foreskriver, at vi ikke ønsker den slags skal diskuteres på Eksperten.

Snowball / Admin
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. december 2008 - 16:59 #7
Jeg mener faktisk at det er ganske lovligt john,men loven kan selvfølgelig være lavet om.I så fald beklager jeg og håber Snowball sletter mit indlæg.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. december 2008 - 16:59 #8
Der var han hurtig tak for det snowball :)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. december 2008 - 17:06 #9
Ps snowball tag lige en search omkring navnet på den side herinde så,for der er en del links stadig..
Avatar billede snowball Novice
30. december 2008 - 17:06 #10
corleonedk: De såkaldte NoCD patches er jo modificerede udgaver af den .exe fil som producenten selv laver, og hvis du læser den EULA du accepterer når du installerer spillet, så vil den højest sandsynlig indeholde et punkt der omhandler, at man ikke må modificere spillets filer. Dermed er NoCD patches som regel ikke lovlige, og derfor vil vi gerne holde det væk fra Eksperten.
Avatar billede snowball Novice
30. december 2008 - 17:08 #11
Vi kan ikke læse alle indlæg og overvåge samtlige spørgsmål, så derfor vil nogle slippe afsted med det, men de bliver slettet så snart vi selv finder dem (har lige fjernet det i et af de nyere spørgsmål) eller det bliver anmeldt.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. december 2008 - 17:14 #12
Jeps det så jeg snowball,jeg beklager mit indlæg det var ikke min mening at bryde reglerne herinde..
Avatar billede styrmand Nybegynder
30. december 2008 - 22:19 #13
Øv - det var nu ikke meningen at bringe nogen i fedtefadet på grund af det her.

Jeg finder dog at spiludbyderne leverer noget skrammel, når de ikke tilbyder alternativer til deres låsningsteknikker. Man skal huske på, at Sims spillene sikkert løber op i over 1000 kr. når man har alle udvidelser. Jeg synes i hvert fald, det er meget irriterende, at spillet så ikke kan fungere på knægtens nye computer.

Jeg har forsøgt det hele også den (måske) ulovlige metode - intet fungere. I skal alle have tak - EA skulle derimod have et los i r.... .;-)
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2008 - 09:16 #14
Godt nytår :)
Desværre er der nok ikke andre muligheder tilbage, end at bruge et ext. dvd drev ala
dette: http://www.pricerunner.dk/pi/45-193321/Optiske-drev/LaCie-PS-DVD-RW-8x2x2x-USB-Extern-Produkt-Info

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede styrmand Nybegynder
31. december 2008 - 13:36 #15
Ja, Godt nytår :)

Nu har jeg forsøgt med flere spil. Teknikken (Isobuster) kan bruges på et spil der hedder Warcraft III.
The Sims, Sim City (2 forskellige versioner) fungerer det ikke på. Jeg må gå spillene igennem et for et, for at se om jeg kan få det til at fungere. Resten må han så spille sammen med vores eksterne drev.
Endnu en gang - tak for hjælpen.