Avatar billede tjekdenne Nybegynder
30. december 2008 - 18:39 Der er 3 kommentarer

Bruge bærbar computer som trådløs router

Hej!

Min bærbare computer er koblet på internettet via lan-kabel.

Kan jeg sætte det trådløse netkort i computere til at sende signalet videre, sådan at min bærbare computer kommer til at virke som en trådløs router, sådan at den fx kan give signal til min WIFI-skype-telefon?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2008 - 20:16 #1
I det connect program på den maskine der skal på trådløs net, vælges Ad-Hoc connection.
Så kan du komme på net med pc, men kan ikke sige om det virker med en Skype telefon.
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
31. december 2008 - 18:12 #2
Jeg skal kun bruge det til min Skype-telefon.
Avatar billede poha66 Nybegynder
29. januar 2009 - 15:23 #3
Kan ikke helt huske fremgangsmåden, men det kan du godt. har prøvet det for længe siden. Du skal lave et bridged netkort af de to netkort på din PC. Altså et virtuelt netkort - som består af begge kortene på din PC. Prøv at google ud fra dette.