Avatar billede marrix Juniormester
31. december 2008 - 13:54 Der er 1 løsning

PS2-spil fra harddisk el. eksternt dvd-drev

Vores ps2 kan ikke længere afvikle spil. Det ser ud til, at problemet er, at skiven af en eller anden grund ikke bliver drejet rundt (selvom det lyder som om, at maskinen gør et kort forsøg), og dermed starter spillet ikke op. Derfor har jeg søgt lidt forskellige muligheder, som afføder et par spørgsmål/behov for yderligere info.

1. Kan man afvikle ps2-spil fra ps2'en via et eksternt (dvd)drev?

Jeg har også opdaget, at det tilsyneladende er muligt - via en hdloader/hdadvance - at afvikle ps2-spil installeret på en ekstern harddisk:

"... Med ny spændende teknologi, lader HDLoader/HDAdvance produktet dig installere og afvikle dine originale Playstation spil direkte fra en harddisk tilsluttet til konsollen. HDLoader/HDAdvance understøtter de fleste harddiske 40GB-200GB af typen "Standard IDE" ..."
http://www.hdloader.dk/hdloader/hvordan.asp

Det lyder jo virkelig smukt, da det så også løser mit store problem med dyre ridsede spil, som ikke kan læses af ps2'en. Men ...

2. Er det ulovligt at bruge HDloader/HDadvance (til egne ORIGINALE spil)? Der er forbløffende mange tidligere forhandlere, som ikke forhandler produktet længere - og skummelt lidt information/erfaring med produktet på danske sider på nettet.

3. Vi har en ps2 slimline, hvor der allerede er netværksstik bagpå, og hvor der altså ikke er plads til (brug for) en Sony Network Adapter. Så jeg skal vel afvikle spil fra den eksterne harddisk via USB-stikket på ps2'en ... eller hvad?

4. Det må jo ikke koste en formue - så hvor finder jeg den billigst mulige til formålet anvendelige harddisk (40GB-200GB af typen "Standard IDE" - med usb-adgang jvf. ovenstående)?

(Jeg har haft et lignende spørgsmål under "Fri debat" - men der var næsten ingen respons, så nu har jeg flyttet spørgsmålet hertil i stedet).

Venligste hilsener
Marianne & co.
Avatar billede marrix Juniormester
18. august 2010 - 17:02 #1
Lukker ...