Avatar billede loopstudio Nybegynder
31. december 2008 - 14:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvorfor mister jeg sessionen?

Jeg har et asp script som har virket før, men efter (hvad ved jeg) (Windows opdatering? / skift til NTFS? / udskiftning af rettigheder & brugere? / indstillinger i IIS?) så mister den sessionen og SessionID bliver nyt!

Jeg kan trace frem til at det sker i linjer som:

SET filObj = fsoObj.CreateTextFile(sti & "\blablabla\langtfilnavn.asp")

Hvis jeg sørger for at "langtfilnavn" er maksimalt 38 tegn, så kan jeg komme forbi den linje, men så mister den blot sessionID når jeg forsøger at åbne filen med:

SET tsObj = filObj.OpenAsTextStream(forWriting, tristateFalse)

Jeg begriber simpelt hen ikke hvad det er der er årsag til at mit site lige pludselig ikke virker mere, eller retter: beder om login igen og igen, fordi den mister session'en!

Hvem har svaret & løsningen?

PS: jeg har flere filobjekter & textstreams åbne på samme tid i samme bibliotek. det har ikke givet problemer tidligere.

Kan det være afledt af hvilken bruger der styrer FileSystemObject'et?
Avatar billede loopstudio Nybegynder
31. december 2008 - 14:57 #1
Og ps2: Filen _bliver_ oprettet, & kan også sagtens få adgang til den, men sessionen dør altså.
Avatar billede loopstudio Nybegynder
13. februar 2009 - 01:11 #2
Det viser sig at skyldes at bugeren "users" mangler